0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

*

    Pesheck

  • *
  • 5861
  • Туй аз няма да го търпя и толкоз!
Re: Нашите пораснали деца през март и април 2016
« Отговор #80 -: Април 25, 2016, 10:29:58 am »
Остъй детето, ма! Уууу не стига че чете, ами и условия. Може пък да обработва едновременно информацията от три книги. Аз не мога така, ама те новото поколение са подобрени версии, може и да могат. :lol:
Иначе и моята си ляга по същото време - 9,15 - 9,30 а сутрин трудно я будя. Хем не е ученичка още. Но сега се задават 10 дни ваканция, ще се свести някак.
Имам поръчка да купя рокля за „бала“, че наличните ги били виждали децата osi_13 Кокона бе.  :lol:
*
Re: Нашите пораснали деца през март и април 2016
« Отговор #81 -: Април 25, 2016, 10:38:07 am »
Хм, Рик Риърдън май е по-скоро за тинейджъри. А и май преди това трябва да са наясно с древногръцките митове и легенди.

А Дръндьото на момчетата само се харесва май. На Панаира на книгата ми казаха, че за момчета все ги взимат. А и гледахме някакъв филм по книгата, ама Алекс нещо не я грабна историята и сменихме канала на десетата минута.

Не се бях сетила за Кестнер. Мерси за подсещането. Още днес ще и взема. Двойната Лотхен май ще е за начало.

Ох, май трябва да я запиша на библиотека, че вече няма място за книги. Днес дори ми поръча да продам книгите, които е прочела, че да има място и пари за новите  :lol:
Re: Нашите пораснали деца през март и април 2016
« Отговор #82 -: Април 25, 2016, 11:32:05 am »
Ох, нашият не ще да чете, освен от "списъка" за лятната ваканция, но вече взе да проявява любопитство към заглавия, да ги наречем "модерни" сред децата. Поисках от колежка "Сподели" на Емил Конрад, че ми наду главата да му я купя, но не го впечатли, тя си е и за по-големи. Сега иска да му купя "Дръндьото". Така че, споделяйте отзиви, моля.
А Кестнер е прекрасен за тази възраст. Как съм пропуснала пък докато беше по-малък аз да му ги чета. Ще трябва му я предложа да започне сам.
*

    Pesheck

  • *
  • 5861
  • Туй аз няма да го търпя и толкоз!
Re: Нашите пораснали деца през март и април 2016
« Отговор #83 -: Април 25, 2016, 18:44:18 pm »
Много, много любима за мен беше и „Тайната градива“. Тя малко момичешка, ама ....
„Страната на хилядите желания“ (май) за лападунди и тънкофили.
“Приключенията на Саламури“
За нас още е рано, но за по-големките биват.
*
Re: Нашите пораснали деца през март и април 2016
« Отговор #84 -: Април 25, 2016, 20:14:37 pm »
Оооооо помня я. И аз я имах и ми беше любима. Ще питам майка ми дали я пази. Помня как изглеждаше обложката дори.

Вече подарих двойната Лотхен на Алекс. Дано да й хареса.
*
Re: Нашите пораснали деца през март и април 2016
« Отговор #85 -: Април 25, 2016, 21:17:33 pm »
Вие сте си добре до месец май, а моят е до 20 юли на училище. Поне не им дават толкова зор там!

*

    nimika

  • *
  • 3357
  • Да сме усмихнати , добри и слънчеви!
Re: Нашите пораснали деца през март и април 2016
« Отговор #86 -: Април 26, 2016, 15:10:44 pm »
blue_sky ,  в Германия  всички ли са с такава система до 20 юли  или само определени класове, училища?

Всъщност няма лошо , стига програмата да им не по-лека  , забавна и не натоварваща  .

Ние утре трябва да имаме спортна забава в детската градина   с участие на родителите ,  но да видим колко мокро и  влажно ще бъде  и ще може ли да бягаме или само ще отчетем присъствие и направим дарения , което е целта на мероприятието .

По повод книжките   - всички стари приказки от едно време - от  типа на "Неродена мома ", "Тримата братя и златната ябълка  "  ... и тем подобни  -  ами да ви кажа - и на мен сега , но и  на детето  му се струват супер  нелогични ,  безсмислени и неинтересни . Той задава куп въпроси  и няма никаква логика в това , което се случва  и  разказва .
А има и много лоши  адаптации и  варианти  -например"Андерсенови приказки" ми попаднаха в много несполучлива версия ,ама то сега издателства и   вариации безкрайно много и всеки си  редактира и издава  както му хрумне .
Баба му на  Калоян купуваше някакви  детски книжки (с  някакъв  вестник бонус )  -цяла поредица събра жената да имало -   - ами те сюжета и начин на  разказване  ,  все едно  петокласник ги е  писал ...
Но Калоян все пак е  по-малък и неговия интерес е  по-детски  с предпочитания към опростени и  изчистени сюжети .


*
Re: Нашите пораснали деца през март и април 2016
« Отговор #87 -: Април 26, 2016, 21:23:20 pm »
Нимика, тук ваканцията е по различно време за всяка провинция, но като продължителност е еднаква. Лятната е 6 седмици. Започва всяка година на различна дата (понякога в средата на юни и в началото на август са вече на училище, не мога да свикна с тази мисъл). И е абсолютно еднаква за всички деца без значение в кой клас са.
През годината имат повече ваканции отколкото в България, затова лятната е доста по-къса. Иначе нямам наблюдения за другите години, но в първи клас определено не им дават зор. Лека-полека, всяко дете със собствено темпо, колкото и както може. Като гледам безумните диктовки на първокласниците в Бг, както и задачите с думи, направо ми настръхва косата. Тези тук почват една година по-рано, на 6 или дори на 5, ако до края на годината ще станат на 6, но и във втори клас няма да има такива идиотщини. Не е нужно. Изобщо не е. И понеже половината клас учи по френската система, мога да направя сравнение. Определено на тези с първи език френски им се налага да учат повече, упражнения всеки ден  (поне нашият клас е така, един познат с дете в съседния каза, че при тях не е, а и неговото е "французойче"), стихчета наизуст, учат се да пишат ръкописно и да четат. Четенето на френски и английски е доста по-трудно отколкото на немски и на български. По немската система първо се учат децата да пишат печатно и чак в края на първата година започват с ръкописните букви. Като цяло смятам, че в България излишно юркат толкова много децата. Не знам кога са го измислили това нещо. По мое време го нямаше. А в никакъв случай не мисля, че моето поколение е по-малко грамотно от това, което е с десет години по-младо. Дори напротив.

*
Re: Нашите пораснали деца през март и април 2016
« Отговор #88 -: Април 26, 2016, 22:52:26 pm »
Дес, напълно си права, образователната ни система е безумна, спор няма. Много е юркането, което зависи и от преподавателя де, но въпреки всичко разликата не е голяма, в рамките на 10-20% е, просто системата ни е такава.
При Деси госпожата от първи клас е на програма максимум, по 3 помагала, 3 работни работни тетрадки по предмет и т.н., е не е по напреднала от сестра си. Просто на мен ми се беше изправила косата да учим в първи клас. Да, детето има много богата обща култура, но това далече не се дължи на училището, а на баща им, който има основния принос за това, благодарение на безкрайното си търпение да им обяснява и разбира се собствените си неограничени познания по всичко. Госпожата на Елена е доста по-умерена, разбира се може и до детето да е, но при нея нещата са в пъти по-спокойни, ето почти завършва първи клас, аз съм й отворили тетрадките 3-4 пъти и от от чисто любопитство, ами справя се повече от добре. Нито можеше да чете, нито да пише като тръгна септември на училище. Но е факт, че госпожата им е съвсем различна като темперамент и обучение, а системата е една.
Истината при нас, в Бг е че обучителния процес е тристранен - учител, дете и родител, ако един от веригата не си изпълнява както трябва задълженията всичко се проваля с гръм и трясък, това е за съжаление голата истина. А не бива да е така, на времето както казваш, ние не бяхме по тъпи или необразовани, напротив, а родителите ми дори не знаеха в кой клас съм, не се шегувам.
Аз лично не мисля, че трябва да е така, не искам децата ми да са зависими, напротив, всячески се стремя да възпитам самостоятелни и уверени хора, но в същото време си давам сметка, че изпусна ли ги от контрол ще прецакаме нещата, абсолютен порочен кръг :lol:
*
Re: Нашите пораснали деца през март и април 2016
« Отговор #89 -: Април 27, 2016, 00:17:05 am »
Не мога да преценя колко точно ги юркат. Говоря за 1-ви клас, нагоре не знам.
По математика смятат до 20. Гледам и задачите по мат. състезания. В "европейско кенгуру" напр., което се провежда и в други страни, задачите хич не са лесни...
Разглеждах си читанката от моето време - ами текстовете хич не са по-кратки.
Блу, все пак нашите първокласници до края на годината ще станат на 8 ;)
Коко домашни през седмицата няма. За събота и неделя им дават по нещо малко, колкото да имат някакъв ангажимент.
На този етап хич не ми изглежда затормозен от училище... И аз не го насилвам вкъщи да работи допълнително, както казва госпожата им "да не ги отвратим"  :lol:
Важното е, че ходи с желание.
« Последна редакция: Април 27, 2016, 00:19:27 am от Nedda »



*
Re: Нашите пораснали деца през март и април 2016
« Отговор #90 -: Април 27, 2016, 00:48:24 am »
Неда, как ти се вижда това? Не знам от кой учебник е. Една позната я качи във ФБ. Пишеше "задача за първи клас от математическо състезание".
Мила си купила линия, тетрадка и химикал за 10 лв. Линията и химикалът струват 5 лв., а линията и тетрадката - 6 лв. Колко повече ще плати, ако купи две тетрадки и три линии?
а) 3   б) 2   в) 1   г) 4

Тук също смятат до 20, но само събиране и изваждане. Никакви задачи с думи.

*
Re: Нашите пораснали деца през март и април 2016
« Отговор #91 -: Април 27, 2016, 08:46:49 am »
ааа тук със задачите с думи се започва още преди да са се научили да четат  :lol:
предполагам госпожата им ги чете, развиват слухова памет :lol: :lol:
*
Re: Нашите пораснали деца през март и април 2016
« Отговор #92 -: Април 27, 2016, 08:59:51 am »
Алекс пък не дочиташе условието до края. Вижда някакви числя, смята квот смята и получава резултат. Ама как да е верен като не си е дочела условието до края.  :wink:
Тя така и приказките четеше - само пряката реч, щото другото скучно, та скучно. :lol:
Беше много забавно като ми разказваше за Неволята. Според нея приказката завършваше като братята завикали неволята. И викали, викали, докато се стъмнило. Край. :lol: :lol: :lol:

*
Re: Нашите пораснали деца през март и април 2016
« Отговор #93 -: Април 27, 2016, 10:20:57 am »
Точно това казвам. Че децата на тази възраст не могат и не трябва да решават задачи с думи.

Сия, аз съм голям човек, но ако видя в книга голямо описание и прескачам и отивам направо на диалозите.  :D

*
Re: Нашите пораснали деца през март и април 2016
« Отговор #94 -: Април 27, 2016, 10:56:59 am »
Моите наблюдения са, че децата на тази възраст решават с много по-голяма лекота от нас задачи с текст, за които аз понякога отделям 10-тина минути. Само да не ги караш да ти ги обяснят. :wink:
Кенгуруто не е за всеки първокласник. Ама сега има някаква мода да записваме детето да учи математика на всяка цена. 8O


"Нищо на света не е същото щом някъде там, неизвестно къде, една овца, която не сме виждали, е изяла или не е изяла една роза..."
Антоан дьо Сент Екзюпери
*
Re: Нашите пораснали деца през март и април 2016
« Отговор #95 -: Април 27, 2016, 11:17:09 am »
о да, това с математиката вярно е мода, без оглед на това дали на детето изобщо му се отдава и има ли желание. Ходят още от 1 клас на курсове, които се организират от математическата гимназия и е голяма работа на всяка цена да влязат след 4 клас там.
Аз лично не я разбирам тази мода, ерго че харесвам математиката и на мен самата това ми беше любим предмет. Но при условия, че детето ми иска да учи испански, аз да го пращам на курсове по математика, някак не ми се връзва. Пък и като завърши математическата какво, след като иска да става втеринарен лекар, примерно. Биологията и химията ще са й повече от полза, си мисля. :lol:
Много е лошо, когато родителите се самозабравим в собствнеите си амбиции спрямо децата и пропускаме да ги разберем и да се вслушаме в техните желания и възможности. Колкото и да са малки, и да си мислим, че не разбират и не са ориентирани, смело мога да твърдя, че не е така, напротив, всяко е със своята индивидуалност и заложби пък макар и не ясно и изначално изразени.
*
Re: Нашите пораснали деца през март и април 2016
« Отговор #96 -: Април 27, 2016, 12:56:09 pm »
Неда, как ти се вижда това? Не знам от кой учебник е. Една позната я качи във ФБ. Пишеше "задача за първи клас от математическо състезание".
Мила си купила линия, тетрадка и химикал за 10 лв. Линията и химикалът струват 5 лв., а линията и тетрадката - 6 лв. Колко повече ще плати, ако купи две тетрадки и три линии?
а) 3   б) 2   в) 1   г) 4

Блу, не е от учебник. От математическо състезание е ;)
Няма как да искаме там да няма по-засукани задачи, нали?
И по наше време задачите по олимпиадите не бяха "за всеки" :)
« Последна редакция: Април 27, 2016, 12:58:22 pm от Nedda »



Re: Нашите пораснали деца през март и април 2016
« Отговор #97 -: Април 27, 2016, 16:27:51 pm »
Това "Европейско кенгуру" в нашето училище до сега /ІІ-ри клас/ хич не го популяризират. Ходят децата само на състезанията на Съюза на българските начални учители, които състезания...ни щъ да коментирам изобщо. А детето ми има интерес към математика и се справя добре. Догодина в трети клас ще се поинтересувам как и кога да го запиша за участие в "Кенгуруто", ако иска, разбира се. Скоро му разказвах, че на моя колежка детето от друго училище в нашия град в трети клас се класирал на първите места в националния кръг на "Математическото кенгуро", а в ІV-ти - заедно с момиченце от София /поне така ми каза майката/ спечелили първо място на състезанието по английски. Казах му го не за друго, а защото мисля, че такива положителни примери би трябвало да стимулират децата, а той ме погледна по оня начин: "какво искаш да кажеш, че той е много умен, пък аз не съм". И каза нещо от сорта, но не помня точно какво. Та много деликатна работата на мене ми се струва - да ги стимулираме на учат и да участват в подобни състезания, но някак да не ги товарим с големи очаквания за успехи на всяка цена. Не знам как е при вашите деца, но нашият второкласник е малко - ден да мине, друг да дойде. Гледа бързо да отметне домашните и хайде - на игра или пред телевизора и таблета. :)Сигурно е нормално за момче на неговата възраст, де, аз пък какво искам, да остава над книги с часове - това като студент, може би, я се случи, я не :)Иначе е отговорен, изпълнителен. Но не винаги е старателен, ако бърза за нещо негово си или не е искал точно в този момент в почивния ден на пише домашна - леле какви "гарги" подрежда на белия лист. А онзи ден думите "съобщително" и "съобщавам", при отговор на упражнения за съобщително изречение бяха написани по поне 6 невъобразими начина. Съжалявам, че не мога да ги повторя, та да се посмеете. Вярно, трудни думи са, ама при положение, че на листа с въпросите от упражненията ги има изписани сума ти пъти, как не ги погледна, та ги препише. Разбеснях се, накарах го да ги напише няколко пъти, белким ги запомни и така. Той се нацупи, ама изпълнява. Миналата година в къщи пишехме кратки диктовки и решавахме по малко задачи за упражнение в къщи.Тази  решавахме последно есента, когато вземаха събиране и изваждане с двуцифрени числа
Re: Нашите пораснали деца през март и април 2016
« Отговор #98 -: Април 27, 2016, 16:36:49 pm »
Извинете, но нещо ми се накъса поста, затова на две части.
После почнаха таблицата за умножение и деление и тя като че ли се оказа по-лесна и математика аз не съм поглеждала от месеци. Та така с нашия ученик. Книги не ще да чете, както вече няколко пъти пиша тук,ама гледа образователни /научно-популярни/ филми разни , та има някаква обща култура / и от разговорите с нас научава/, както пише и Стефи.
Вчера например няколко пъти гони малките нашественици от стаята си, защото вдигали шум и му пречели да гледа филм за Чернобил. Скоро беше разбрал, че има годишнина от аварията там, питаше ни какво знаем ние, а снощи току-идваше да докладва какви мутации имали птиците в района на Чернобил и разни други факти, които са го впечатлили.
*

    z22

  • *
  • 3293
  • мама на слънцa
Re: Нашите пораснали деца през март и април 2016
« Отговор #99 -: Април 27, 2016, 16:58:19 pm »
Неда, как ти се вижда това? Не знам от кой учебник е. Една позната я качи във ФБ. Пишеше "задача за първи клас от математическо състезание".
Мила си купила линия, тетрадка и химикал за 10 лв. Линията и химикалът струват 5 лв., а линията и тетрадката - 6 лв. Колко повече ще плати, ако купи две тетрадки и три линии?
а) 3   б) 2   в) 1   г) 4

Тук също смятат до 20, но само събиране и изваждане. Никакви задачи с думи.

тази същата задача,Георги я решава миналата седмица в Петък и нямаше проблем - беше му вярва и изобщо не ме е питал кое как.
 Георги ходи по всякакви състезания - идеята е да не се притеснява и да свиква.Никой обаче не го кара насила.Ако той няма желание,не бих го карала.Аз съм много притеснителна ,а той доста прилича на мен.Преди всеки изпит не знаех къде се намирам,такива нерви ме тресяха - не искам и той да е така.
 На математиката ходи с желание.Единствено се беше малко запънал за състезанието "Аз и буквите"  и то защото му казвам все,че пише грозно и като разбра ,че съм го записала и каза " оооо не,няма да ходя,не искам да се излагам пред министерството " :lol:(не знам как  реши,че те ги проверяват).Обаче му казах,че там не ги вълнува ,колко добре пише,а дали е правилно и в крайна сметка отиде и имаше 50т. от 50 възможни.
 На предпослентото състезание по математика,на което се яви ,отиде само по негова инициатива.След като на СМТ ,не му достигнаха 2т. за награда ,а на кенгуруто госпожата му казала ,че няма медали(понеже имаше най-добър резултат от училището и решил,че ще има медал,а те не дават нищо на това състезание) и се прибра в нас и ме пита ,кога било следващото състезание.Проверих аз и видях,че има още на следващия ден и е в Детската академия на научите,за която не знаех изобщо.И той реши,че отива -искал бил медал.Аз му обяснявам,че те медалите не ги раздават ей така.Та човека си отиде на въпросното състезание (Математика без граници) и на всичкото отгоре след празниците ще ходим да го награждават,защото спечели сребърен медал. :D
 Та така при нас -желание си има човека,но не ходи на курсове,нямаме и сборници и т.н.,само пререшава падалите се преди задачи и това е.
 Той все много бърза и ми прави впечатление,че с трудните текстови задачи няма проблем и рядко се запъва,а греши супер елементари(явно хвърля по някой бърз поглед,а за другото се иска писане).Нато ва състезание с медала ,има 18 от 20 възможни точки ,като задачите са разделени на 10 с отворен оговор(по-трудни) и 10 с избираем отговор и той беше сбъркал от лесните с ограждане на отговора.

  При нас в училище не ги товарят хич,поне така ми се струва.Той няма домашни никога-то има всеки ден де,но ги пишат в занималнята и в нас просто си играе или чете книги(и той обожава Дръндьото,а за мен е такава глупост).
 Преди месец получих следното съобщение от учителката му :
 "Здравейте, искам да похваля Гого! Вчера пуснах една по-дълга диктовка, написана е  без грешка. Математическият тест, който направихме освен, че е без грешка е написан различно от тези на другите! Това означава много за първокласник. Той се замисля върху условието на задачата, не я решава машинално! Изключително съм впечатлена!Има дарба за математика, мисли логически, а това е изключителна рядкост в първи клас!Също така при диктовки запомня цялото изречение и успява да го запише вярно без да се налага да му диктувам дума по дума!"
Ами готино ми стана ,макар и да не е чак толкова добър ,колкото го изкарва :oops:
« Последна редакция: Април 27, 2016, 17:05:54 pm от z22 »
<br />