0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #60 -: Февруари 19, 2016, 20:31:18 pm »
Да се тръгне от последната точка за да се постигнат всички останали. Това трябва.

Сигурна съм, че кадри, готови да преподават по съвременни методи има.
[/url][/url]
*
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #61 -: Февруари 19, 2016, 21:24:15 pm »
И аз съм сигурна, че има. Само че не е достатъчно да ги има, нужно е точно те да бъдат привлечени и задържани. А когато ги има и го правят, изкарват подготвени кадри във вакуум, където тези хора просто не могат да са полезни.

Четеш ли Jbrul-a как я учат на буквоядство и какви са й преподавателите в Медицинския Университет? Дългосрочната държавна политика във всяка сфера задължително се създава и прилага от много хора в добре фунционираща система, не от мандат на мандат и от чистка до чистка в държавната администрация и общините.
*
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #62 -: Февруари 19, 2016, 22:23:43 pm »
И аз съм сигурна, че има. Само че не е достатъчно да ги има, нужно е точно те да бъдат привлечени и задържани. А когато ги има и го правят, изкарват подготвени кадри във вакуум, където тези хора просто не могат да са полезни.

Абсолютно си права. То за тези подготвени кадри - следва да има и среда в която да си покажат подготвеността. Пък у нас я няма в общия случай. Затова нали...еди кой си тук, блъскал, блъскал, викат му, че е некадърен и затова не успява и често вземе та хване самолета - и оп окаже се, че на друго място не бил некадърен, ами там имало среда дето да си покаже кадърността просто.  :wink: Но при нас и програмите са сбъркани и методите в добавка и съвсем става мазало.

Извинете, че изместих темата. Мешко, с нищо не мога да ти бъда полезна, затова просто ти желая успех и все някак да намерите решение на тези проблеми!
НЯМА НАЧИН, ДА НЯМА НАЧИН!

*
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #63 -: Февруари 19, 2016, 23:28:02 pm »
Мешко, аз водих Стефан при професор Матанова, тя ни прати и на невролог и ЕЕГ в ИСУЛ. Сега Стефан, ще пие лекарства 6 месеца и после ще ходим на контролен преглед. При Професор Матанова, направиха и тест за интелигентност, коефицента му е 125. Но има проблем с фината моторика, и с пространствено-времевите понятия, от там обръща букви и цифри. Препоръчаха ни и на логопед да ходи. Отделно не знам дали съм споменавала, че има кошмари от малък, не много чести но поне един път в месеца и на ЕЕГ-то се видяха мозъчни вълни които по принцип не би трябвало да ги има в спокойно състояние. А от както е тръгнал на училище е много изнервен и агресивен. В училище прилага номера с болки в корема и учителката ми звъни да си го прибирам. Дори го бяха водили при сестрата да му дават бусколизин. Днес се беше напикал и ме извикаха да си го прибера, но аз само го преоблякох и го върнах, за да не реши, да се напикава с цел прибиране в къщи. В занималнята не си пише домашните и вечер по един час се тръшка, и не иска да пише, че било много, че било трудно и като мине единия час, сяда и го написва за 15 минути, след като ме е изцедил психически. Както казвам напоследък, детето е с коефицент на интелигентност 125 и с коефицент на ината 666  :lol:.


Imagination sets the spirit free into a distant land of fantasy;
close your eyes and you will see within your mind there lays the key.

Почивай в мир мамо - обичаме те!
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #64 -: Февруари 20, 2016, 00:36:22 am »
При Професор Матанова, направиха и тест за интелигентност, коефицента му е 125. Но има проблем с фината моторика, и с пространствено-времевите понятия, от там обръща букви и цифри. Препоръчаха ни и на логопед да ходи.
...........О........ на ЕЕГ-то се видяха мозъчни вълни които по принцип не би трябвало да ги има в спокойно състояние. А от както е тръгнал на училище е много изнервен и агресивен. В училище прилага номера с бол


Както казах, не съм лекар, но това с цифрите и необичайната мозъчна активност, особено про четенее и занимания с математика са основни сигнали за дислексия и дискалкули(я). За дислексията не мога да съм сигурна, но за дискалкулито писах активите, способ за интервенция и доста четох за проблема. Просто обръщането на числата, времевите понятия са нещо, което тук е срещано и се работи с него.
Споменаха ли ви за възможност за това или го отхвърлиха на базата на други тестове?
[/url][/url]
*
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #65 -: Февруари 20, 2016, 00:43:14 am »
Вени бе, не ми докарвай стрес сред нощ (местно време), че се притесних за себе си, не за малкия. Забелязвам си един проблем напоследък при писане (на комп само)... Ся освен логорея, бива и някаква дислексия да имам и ще направиш докторат с мен.  :lol:
НЯМА НАЧИН, ДА НЯМА НАЧИН!

Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #66 -: Февруари 20, 2016, 02:10:31 am »
Дислексията и диккалкулито са вредени, сори :) ние правим грешки от бързане и недоглеждане и смотаните малки клавиатури :lol:
[/url][/url]
*
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #67 -: Февруари 20, 2016, 11:11:19 am »
 Вени, в прав текст нямам написана диагноза дислексия. При него има и друго, той е левичар.
 А диагнозата от ЕЕГ-то гласи: Специфични обучителни проблеми - дисфазия на развитието. Нарушения на съня. Енуреза.
 Неврологичен статус: трудности във фината моторика и координация. Огледални движения при пробата на противопоставяне на палеца с останалите пръсти. Лека мануална диспраксия.
 
Иначе и при него разменянето на букви може да е до голяма степен от невнимание. Тъй като не му е интересно и много лесно се разсейва и забравя до къде е стигнал, от кой ред преписва и разни такива. Но от друга страна все още има думи които при изговаряне им сменя буквите извътре, като думата "прекопирам", при него е "крепопирам". Освен това един ден му задавам задача (устно) не помня със седем или десет беше и той я сметна "правилно", но с обратното число и като го накарах пак да си помисли и му я повторих накрая ми каза, че се е объркал, защото "седем" и "десет" били почти едни и същи. И аз тогава се замислих, че ако обърнеш буквите наистина са с разлика от една буква. Освен това бърка букви като "х" и "г" при четене, "п" и "д" и някой други. Като чете се налага да го връщаме по няколко пъти да прочита една и съща дума, защото я чете грешно и не и разбира, естествено смисъла. И има навика, като прочете две букви от думата и да я "доизмисля" нататък без да я допрочете. И към всичко това като сложим огромния му инат който прилага веднага след като нещо го затрудни и нещата стават меко казано трудни. И психоложката, каза че нещо като го затрудни и той буквално изключва и отказва да работи. В къщи полагам неемуверни усилия, да си напише домашните. Последното което измислих е да давам по 20 стотинки за написано без мрънкане домашно и има някакъв ефект, но пак трябва да му се виси над главата. Сега почивните дни съм решила да се пробвам да го оставя сам нещо да преписва за около 5 минути не повече без да го надзиравам, но ще видим дали ще ми се получи, така де, ако той иска ще се получи иначе никакъв шанс...
А иначе ме изуми какъв начин за смятане си е измислил. Смята на линия  8O. Примерно 20 - 7, забива единия пръст на 20 и почва да брои до седем по линията и вижда, че е 13.
Та ще видим докъде, ще я докараме, надявам се лекарствата да имат някакъв ефект (между другото едното е някакви аминокиселини и по листовка пише, че е за лечение на дислексия при деца), ако не на лято ще го водя и психолог да работи върху поведението му с него.
При нас, нещата не са чак като при Мешко и драмата е най-вече вечер, но не е като да няма хич проблеми.


Imagination sets the spirit free into a distant land of fantasy;
close your eyes and you will see within your mind there lays the key.

Почивай в мир мамо - обичаме те!
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #68 -: Февруари 20, 2016, 17:34:23 pm »
Тозш семестър ще уча за дислексия, дисфазия и дискалкулия и за техники за работа с тях. Ако има хубав мяниер приложим в Бг ще ти пиша.
[/url][/url]
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #69 -: Февруари 20, 2016, 18:07:10 pm »
Гери, смятането с линийка може би са му го показали. Мия я учиха специално да смята по този начин, за да й е по-лесно. Относно смяната на числата, се сетих, че като започнаха да смятат с двуцифрени числа и й ги пишеха вертикално, тя устно ги смяташе правилно, а писмено ги събираше на кръст. Много се чудихме какъв точно е проблемът и пробвахме варианти да ги пишем в различни цветове, за да не се объркава, но онова, което помогна, беше, че ги записахме в табличка. Пак правеше грешки, но от невнимание, вече не ги събираше на кръст. Таблицата й подреди задачите. И тя е левичар, между другото. Номерът с напикаването ми го правеше в първи клас. Тогава логопедката ни ми каза, в никакъв случай да не свиква с мисълта, че като се напишка и няма да има училище. Каза ми букавално, ако трябва за 1 час ще ходи, но ще ходи. Отмина доста бързо тогава. Опитах се пак да поговоря с класната ни да каже каквито и да било наблюдения относно нещо, което се случва в клас, но тя е толкова смотана, че нищо не знае. Нищо не видяла, нищо не се случвало и т.н. Гери, а как му направиха ЕЕГ сега, с упойка ли? На Мия са й правили като бебе и тогава и там нямаше констатиран проблем, но  не знам сега как биха могли да й направят.  Макар, че съвсем скоро бяхме при д-р Литвиненко и никакви изследвания не ни предложи, предписа й само едно билково сиропче, което не й действа.
<br />[link=http:
*
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #70 -: Февруари 20, 2016, 18:52:41 pm »
Мешко, ЕЕГ-то не беше с упойка. Сложиха го в една стаичка на удобен стол и доцент Рашева го гледаше на камерата дали мърда и и отне известно време да го укроти, защото той дори като спи рита с крака. Но в крайна сметка се задържа достатъчно дълго отпуснат и спокоен на стола. Ти също можеш да влезеш в стаята с детето, но аз като влязох на него му беше смешно и си излязох. Иначе в ИСУЛ, ЕЕГ-то на деца го правят понеделник и сряда и не минава по здравна каса, но пък часовете са както се казва от днес за утре, ако искаш ще ти напиша телефона. Доцентката е възрастна, и доста внимателна.
  Ако решиш да се свържеш с професор Матанова, ще ти дам телефона и на лични, само имай предвид, че записват за 2 месеца напред при нея.

А за линията, не знам дали са му го показали, защото наскоро ми го показа този номер, но пък знае ли човек, той и лъже доста често така че може и да ме е излъгал, че сам си го е измислил...


Imagination sets the spirit free into a distant land of fantasy;
close your eyes and you will see within your mind there lays the key.

Почивай в мир мамо - обичаме те!
*

    bebe_13+15

  • *****
  • 2323
  • мама на две слънца
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #71 -: Февруари 22, 2016, 08:57:37 am »
Сега ме вкарахте в ра3мисли 3а ра3мяната на букви. Божидар (и той май е левичар) от и3вестно време ра3меня - "л" и "р". Примерно,  "гоЛям" го прои3нася "гоРям" и то с много хубаво "р". А някои думи с "р" си ги ка3ва както трябва, други - с "уъ". На двора си "гРапи" с малката "гРапа", дето си била негова, ама пък имал играчка "тактор" (трактор). Като го хвана го коригирам и даже питах една по3ната педагожка - и3гледа ме все едно се тревожа 3а абсолютни глупости. Ама пък то и нейното детенце вече е на 6, никой не му ра3бира какво говори, а мерки не се в3емат никакви.
Предположих, че при нас е някаква фа3а, 3ащото сега "открива" хубавото твърдо "р" и го слага дето трябва и не трябва ;) Може би наистина а3 се 3амислям и3лишно, ама нали искаме най-доброто 3а децата си :heartbeat:


Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #72 -: Февруари 22, 2016, 11:00:25 am »
Лора откак тръгна на градина( тя е една от най-големите на възраст в групата) и започна да произнася някои думи умишлено неправилно. На въпроса ни защо произнася думата така, казва, че децата в градината така казвали. Е, обясняваме, че те говорят бебешки или не говорят български, но ме е страх така от лигавене да не свикне да говори неправилно, при положение, че много добре говореше миналата година.
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #73 -: Февруари 22, 2016, 12:23:38 pm »
Бебе нали Божидар още няма 3 годинки. Не се тревожи, по-скоро се радвай, че толкова рано е поставен звук Р и то в дума, а не просто като си бръмчи. Нормално е когато толкова труден звук се овладее да се поставя не намясто, защото детето не е сигурно в правилноста на изказването и "за всеки случай" си казва трудния звук. Или може да поставя неправилно само при определени звукови комбинации или при струпани съгласни. Марти така казваше на кръсника си Варери.
До около 5 години се приема за норма децата да грешат при изговора на някои звукове, но речта трябва да е разбираема. До постъпване в 1 клас вече трябва детето да съгласува в речта си правилно по време, род, число.
« Последна редакция: Февруари 22, 2016, 12:26:50 pm от cofee lungo »
Има във морето на детските игри бисерче, което ни прави по–добри!
*

    bebe_13+15

  • *****
  • 2323
  • мама на две слънца
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #74 -: Февруари 22, 2016, 14:33:28 pm »
Кафенце, благодаря ти 3а подробния отговор. Мислех си, че в ДГ учителките би трябвало да следят 3а някакви проблеми при децата, които ние, бе3 специално обра3ование и опит, можем да пропуснем. Обаче 6-годишното дете, 3а което споменах, ходи в нашата ДГ и не са коментирали с майка му 3а нера3бираемата реч. А на есен същото дете тръгва на училище. 3а това и не очаквам от тях да ми дадат някакъв съвет относно ра3витието на Божидар ;) Скоро ги питах например нормално ли е, че не по3нава цветовете - трябвало вече да ги 3нае! Ама как да им вярвам?
Алиа, това не ми е идвало на ума, че може да имитира някой в говоренето ;) Той пък е най-малкият и явно другите са "авторитети". Скоро ме пита - "Мамо, а3 лук обичам ли? Нали не обичам лук?"  :lol: Явно някое хлапе е ка3ало, че не обича и той - да не остане на3ад. И други такива копирания съм му хващала, откак ходи на градина.


*

    jam

  • Piu nessuno mi portera nel Sud.
  • *
  • 14911
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #75 -: Февруари 22, 2016, 15:26:23 pm »
без да съм специалист ще ви кажа, че разместването на Л и Р при изговор на думи, съдържащи и двата звука, е съвсем нормално и няма общо с дислексия.

типичен пример е думата "БАЛЕРИНА", която децата до определена възраст масово произнасят като БАРЕЛИНА. Опитайте и с ПЕЛЕРИНА/ПЕРЕЛИНА, ВАЛЕРИ/ВАРЕЛИ и т.н.

моят син едва от около година произнася правилно балерината.
"Форумите са място за свободна дискусия между потребителите на сайта при спазване на правилата. Сдружение "Зачатие" не носи отговорност за изразените мнения от потребителите. Тези мнения не изразяват официалното становище на сдружение "Зачатие", освен в случаите, когато са публикувани изрично от името на сдружението."

Клостилбегит не се пие без да имате направено изследване за проходимост на тръбите, на репродуктивните хормони и спермограма на мъжа!

*

    nimika

  • *
  • 3357
  • Да сме усмихнати , добри и слънчеви!
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #76 -: Февруари 22, 2016, 16:15:41 pm »
Е  , и при Калоян  таксито  беше "таски " и най-добрия му приятел Алекс дълго време  беше назоваван Алеск  . В един момент си ги произнася правилно  и то там нататък дори му е трудно да ги каже пак грешно .
Сещам се  и за кораб     - "коБар"   , 

Така , че при по-малки  деца  според мен не търсете проблем  .



Аз преди време  ви писах  за това , че не  се справя с оцветяване , няма търпение , не спазва контура , драска   ...
На Коледа  бяхме с приятели и получава една книжка с пастели  -сяда с другите деца и почва да  оцветява . Внимателно , по контура  -аз чак се учудих той ли го е направил  .
Известно време може би не беше рисувал    и  се е почуствал готов .
Е , като се отприщи от раз -елате да видите -сега само моливи трябва да  остря   , флумастери да купувам . Реже , оцветява , лепи .
Не че е достигнал самостоятелна сръчност  , но  има желание  и определено   се справя - ей , така изведнъж   .
Та  когато детето  е готово за дадена дейност    -  не са нужни никакви напъни от нас .
Разбира се е различно от случаите , когато евентуално се забелязва проблем и   трябва да се работи с детето .


*

    Pesheck

  • *
  • 5861
  • Туй аз няма да го търпя и толкоз!
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #77 -: Февруари 22, 2016, 16:34:45 pm »
без да съм специалист ще ви кажа, че разместването на Л и Р при изговор на думи, съдържащи и двата звука, е съвсем нормално и няма общо с дислексия.

типичен пример е думата "БАЛЕРИНА", която децата до определена възраст масово произнасят като БАРЕЛИНА. Опитайте и с ПЕЛЕРИНА/ПЕРЕЛИНА, ВАЛЕРИ/ВАРЕЛИ и т.н.

моят син едва от около година произнася правилно балерината.


Ха, сега се сетих, че брат ми, който рано каза Р, наричаше баща ми Разале. Иначе и при нас е баРелина. Ама то и при повечето ѝ приятелки е така, та реших, че е нормално.
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #78 -: Февруари 22, 2016, 16:51:46 pm »
Да, че кой не е казвал като малък "Варели" или "Варери" на Валери. А племенникът ми викаше даже "орио", вместо олио, точно майка му тогава, тя е начален педагог, обясняваше, че понеже го тормозят да упражнява "Р"-то, че му е малко "френско" и той го слагал за щяло и нещяло. А на едно приятелче викаше "Ергени", вместо "Евгени". Докато са малки и аз мисля, че тази размяна на звуци си част от речовото развитие и не е изобщо тревожна.
*
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #79 -: Февруари 22, 2016, 17:22:28 pm »
Та  когато детето  е готово за дадена дейност    -  не са нужни никакви напъни от нас .


Ей това е приказка. И е много важно да уточним: Дейността и заниманията са полезни, защото дават възможност детето да опитва, да усвоява и усъвършенства умението. Но това е различно от родителските очаквания за резултати.

Нито критикувам, нито хваля. Но редовно поощрявам детето да опитва и да не се отказва докато успее.