0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

*
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #40 -: Февруари 13, 2016, 20:40:49 pm »
cofee lungo, на Ели първото и зъбче падна на 4 години и 11 месеца. А първия и зъб излезе на 8 месеца, както и на Стефан. За сметка на това, на него първи зъб му падна след 6 и половина. Така, че не мисля, че има значение кога е поникнал първия зъб за това кога ще почнат да падат.

И моите бяха с въшки. Излових ги в началото на ваканцията и се оборудвах и с Хигия и с Хидрин...


Imagination sets the spirit free into a distant land of fantasy;
close your eyes and you will see within your mind there lays the key.

Почивай в мир мамо - обичаме те!
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #41 -: Февруари 17, 2016, 15:02:13 pm »
Здравейте, някой знае ли дали вече е узаконено домашното образование? изобщо има ли алтернатива на училището, когато става дума за деца под 16 годишна възраст? Имаме огромни проблеми с воденето на училище на Мия. Огромното й нежелание да ходи придобива застрашителни размери. В чудо се видяхме и няма никакъв изглед нещо да се подобри в близко бъдеще. Спряхме занималнята, ходи на психолог, но сутрините са неверятно кошмарни. Имаше дни, в които се наложи да я върна вкъщи, защото не можех да я оставя в това състояние, в други дни влиза и след час ми се обаждат, че е повърнала, да ходя да си я взимам. Просто не желае да ходи на училище и е впрегнала цялата си изобретателност да го осъществи. Но за мен тази борба сутрин е нечовешко усилие, което не мога да си представя как ще издържа още толкова много години. А и е съмнително доколко си заслужава да се боря с нея, за да ходи на училище. Затова сериозно се замислям за алтернативите, но не можах да открия никъде опция, в която да не е задължително да ходи на училище поне до 16 години.
<br />[link=http:
*

    jam

  • Piu nessuno mi portera nel Sud.
  • *
  • 14911
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #42 -: Февруари 17, 2016, 15:05:56 pm »
Мешко, има т.н. частни/външни ученици, които учат в къщи и ги изпитват учители от училището.
Не знам какви са условията, свържи се с Инспектората по образование и проучи. Но основното образование е задължително - независимо дали ученикът ще учи у дома или другаде.
"Форумите са място за свободна дискусия между потребителите на сайта при спазване на правилата. Сдружение "Зачатие" не носи отговорност за изразените мнения от потребителите. Тези мнения не изразяват официалното становище на сдружение "Зачатие", освен в случаите, когато са публикувани изрично от името на сдружението."

Клостилбегит не се пие без да имате направено изследване за проходимост на тръбите, на репродуктивните хормони и спермограма на мъжа!

Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #43 -: Февруари 17, 2016, 15:11:59 pm »
Мешко, много тревожно това с твоето детенце. Гледала съм филм по телевизията за домашното образование в България. Показваха няколко семейства с техните деца. Не е регламентирано, но не е забранено. Мисля, че децата се явяват на изпити в края на всяка учебна година, като напр.тези които активно спортуват и пътуват често по състезания и лагери за подготовка. Можеш да потърсиш информация в Регионалния инспекторат по образованието или да се свържеш с хора, които вече практикуват това домашно образовани. Сигурно ще имат някое тяхно сдружение учредено и ще ти окажат помощ. Потърси в нет-а информация и координати.
А какво казва психолога или самото дете не споделя ли защо не иска да ходи в училище. Да не би да има проблем с някой учител или децата да са я тормозили нещо. Нещо да я е засегнало или уплашило. Не вярвам да е заради самото учене. Нямат ли психолог и в училище, да опита да помогне и той.
Ох, направо се разстроих, като прочетох поста ти. Дано се справите скоро с този проблем.
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #44 -: Февруари 17, 2016, 17:10:15 pm »
hope-love,  имат психолог в училище, даже работеше с нея отделно от тази, при която ходим на частна практика. Видяхме се преди Коледа, бяха се разтревожили доста от факта, че са видяли как Мия повръща абсолютно нарочно, бъркайки си в устата. Преди това някакси не ми вярваха особено, като им обяснявах, че го прави нарочно, за да не ходи на училище. Правеше го сутрин вкъщи, но не й минаваше номера, защото я измивах и пак отиваше на училище. После започна там да го прави и са били свидетели, че е нарочно. Бяха се обезпокоили и ме викнаха на среща. Според тях това било израз на проблем, който детето изразява, но какъв точно, никой не може да каже. Според нашата психоложка, а и моето усещане е такова, не е задължително да се е случило нещо супер страшно или необичайно, но вероятно тя го изживява много силно или е нещо натрупано. Никой от учителите не ми е съобщавал за нищо особено, странно или неприятно като случка, което разбира се не изключва варианта и да има и да няма ясна причина. Нещата ескалираха драстично преди коледната ваканция. Ние винаги сме я водили трудно и на градина, и на училище, не е нещо ново за нас, но до тогава прекрачвайки в училище спираше истерията и влизаше нормално, а сега няма спиране и вътре и няколко пъти  не можехме въобще да я оставим . Учителите и психолозите ми оказаха огромен натиск, как трябва да я спра от занималнята, защото според тях това бил проблемът, че много се уморявала и т.н. Е спряхме я, ама проблемът не е там, а в това, че изобщо не желае да ходи на училище. Всеки ден говорим, обясняваме, обещавам й какви ли не неща, заплашвам я с какви ли не наказания и на следващата сутрин всичко се повтаря. Най-лошото от всичко е, че по всеобщо мнение тя си е умна, интелигентна, има си достатъчно възможности, но  с големияя си инат и тотално отричане на всичко, сама си пречи на развитието.Благодаря за подкрепата и за съветите, ще проуча въпроса в инспектората.
<br />[link=http:
*

    jam

  • Piu nessuno mi portera nel Sud.
  • *
  • 14911
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #45 -: Февруари 17, 2016, 17:16:08 pm »
Мешко, а да пробвате първо в друго училище? по-малко?
"Форумите са място за свободна дискусия между потребителите на сайта при спазване на правилата. Сдружение "Зачатие" не носи отговорност за изразените мнения от потребителите. Тези мнения не изразяват официалното становище на сдружение "Зачатие", освен в случаите, когато са публикувани изрично от името на сдружението."

Клостилбегит не се пие без да имате направено изследване за проходимост на тръбите, на репродуктивните хормони и спермограма на мъжа!

*
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #46 -: Февруари 18, 2016, 00:01:57 am »
Мешко, една колежка преди време ми сподели за някаква нова форма на обучение - демократично образование. Мисля че отвориха такова училище в София http://btvnews.bg/article/bulgaria/demokratichnoto-obuchenie-bez-klasni-stai-i-klasove.html




   La vita è bella
*
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #47 -: Февруари 18, 2016, 01:12:38 am »
Мешко, една колежка преди време ми сподели за някаква нова форма на обучение - демократично образование. Мисля че отвориха такова училище в София http://btvnews.bg/article/bulgaria/demokratichnoto-obuchenie-bez-klasni-stai-i-klasove.html

До колкото съм запозната - до скоро търсеха подходяща сграда. А и законово мисля, че още не е решено. Това е малко като с "родителските кооперативи" - знае се, че ги има, но не са законни.
Имам доста познати, върли привърженици на този вид образование. За момента как действат - записват детето на училище в някое село, където предварително са се уговорили с директорката, че няма да посещава. Детето ходи в този тип "училище - без класни стаи". Явява се на някакви изпити в държавното училище.
Ако е нужно, мога да проуча по-подробно.



Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #48 -: Февруари 18, 2016, 02:24:11 am »
Не мисля, че смяната на училището ще има ефект. Детето от малко има проблеми с посещаването на учебно заведение и отделяне от майката. Също така осъзнава изцяло, че манипулира останалите с поведението си.

Какво е мнението на психолозите относно ролята й в семейството, ролята на бащата, братчето? Защото проблемът има корени, вдигането на рамене не е достатъчно. Баща й може ли да й се наложи или ти си по-авторитетната? Освен при психолог, има ли някаква работа в група с подобни деца?

Алтернативното училище е хубава идея, ама после какво правим, алтернативен университет, работа, живот? Докато не се открие проблемът и коренът му, какъв е смисълът от допълнителен стрес и сменяне на училището?

Мешко, правили ли сте тестове за определяне дали има т.н. личностни проблеми? Психологът правил ли е тестове на детето, ако да какви, какво показват?
[/url][/url]
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #49 -: Февруари 18, 2016, 12:58:43 pm »
Вени, мила, психология ли учиш? изключително уместни коментари. Благодаря за тях. Да, Мия от малка има проблеми с посещаването на градини и сега училища, но не поради някаква голяма привързаност към мен. Няма такава, за съжаление. Привързана си е към вкъщи. Тя просто обича да си е у дома. Там си се чувства щастлива и вероятно сигурна. За манипулацията, абсолютно съм съгласна, че знае точно какво прави и защо. Първият път, когато я проибрах вкъщи, защото не знаех какво друго да направя в онзи момент, каза на път за нас: Спасихме се на косъм...и след това беше супер спокойна и мила през останалото време. Дори не оспори наказанието си по никакъв начин.
Ново училище не е добра идея, поради няколко причини според мен: Първо тя пак ще трябва да ходи на училище, и пробелмът ще си остане, второ всичко ще й е ново -учители, деца, обстановка. Тя не е привърженик на нови неща, тя обича всичко да й е познато и предвидимо. Така че една евентуална смяна според мен ще разстрои още повече нещата. Респект няма от никого бих казала, допреди време много слушаше баба си, сега вече не е така. Донякъде все пак повече се стряска от баща си, отколкото от мен, но чак въздействие върху нея няма никой.  Тестове някакви са й правени като дете, сега пак ще й направят.
<br />[link=http:
*

    jam

  • Piu nessuno mi portera nel Sud.
  • *
  • 14911
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #50 -: Февруари 18, 2016, 15:02:31 pm »
аз бих предложила обстоен преглед и оценка от детски психиатър и даже от консилиум. не сте ли обмисляли обследване към детската клиника "Св.Никола" към МА? детето е вече на 10 години...
"Форумите са място за свободна дискусия между потребителите на сайта при спазване на правилата. Сдружение "Зачатие" не носи отговорност за изразените мнения от потребителите. Тези мнения не изразяват официалното становище на сдружение "Зачатие", освен в случаите, когато са публикувани изрично от името на сдружението."

Клостилбегит не се пие без да имате направено изследване за проходимост на тръбите, на репродуктивните хормони и спермограма на мъжа!

Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #51 -: Февруари 18, 2016, 16:49:23 pm »
jam, от месеци, да не кажа от години търся свестен детски психиатър, но такива в България май няма. Добрите психиатри, които ми препоръчаха, не работят с деца. Ходихме при една, която ми заяви, че щом проблемите ни с детето са само вкъщи, да се примиря и да приема ситуацията такава. Да не очаквам и да не правя нищо. Идеше ми да я фрасна, честно. Какво значи: щом е само вкъщи (тогава все още влизайки в училище,  спираше и там не създаваше никакив проблеми), та ние не сме ли хора? все пак имаме и друго дете, трябва да се справяме, а не знам как. И никой не ми дава адекватни съвети или отговори. В тази клиника към МА е била на 3-4 годишна възраст. Написаха ми, че има задръжка в развитието без установена причина. То това и аз си го знам, не видях особен смисъл от начинанието, защото въпреки, че ходихме 10 дни, не успяха да научат кой знае колко от детето, носихме им записи, които бяхме правили вкъщи.  Мия е водена по толкова прегледи и изследвания, че ако се сумират, сигурно разходките й ще са по-малко. Консултирала съм я с най-добрите невролози, които отрекоха наличие на неврологичен проблем, на скенер не се видя нищо, генетично всичко беше ок.  Чудя се дали има смисъл пак да й се направи скенер, първият беше още като бебе. Всички казват, че няма какво да се види на скенер, обаче не знам...все тярбва да има някой някъде, който да може да каже какво да се направи, за да му се помогне на това дете, но къде да го открия, представа си нямам.
<br />[link=http:
*

    jam

  • Piu nessuno mi portera nel Sud.
  • *
  • 14911
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #52 -: Февруари 18, 2016, 17:02:39 pm »
при Жулиета Темникова ходила ли си?
http://zdravencatalog.com/d-r-julieta-ivanova-temnikova-psiholog-sofia/

колкото до детските психиатри, от това, което съм чела - те са там, в клиника "Св.Никола". много време е минало, откакто сте ходили, аз на твое място бих отишла пак.
« Последна редакция: Февруари 18, 2016, 17:08:14 pm от jam »
"Форумите са място за свободна дискусия между потребителите на сайта при спазване на правилата. Сдружение "Зачатие" не носи отговорност за изразените мнения от потребителите. Тези мнения не изразяват официалното становище на сдружение "Зачатие", освен в случаите, когато са публикувани изрично от името на сдружението."

Клостилбегит не се пие без да имате направено изследване за проходимост на тръбите, на репродуктивните хормони и спермограма на мъжа!

*

    z22

  • *
  • 3293
  • мама на слънцa
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #53 -: Февруари 18, 2016, 18:01:52 pm »
Не знам,дали е подходяща за вас,но страхотно впечатление ми направи тази жена : http://jobtiger.tv/obrazovanie/ustoychiv-model-za-obrazovanie-i-harmoniya-s-detsata - беше поканена в детската градина на децата ми , да изнесе нещо като лекция и да представи накратко книгите си.Има център за работа с деца "Виолетовата жаба" и е член на тази фондация :http://www.frud.bg/.
<br />
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #54 -: Февруари 19, 2016, 12:18:46 pm »
Мешко, това което ми хрумва е промяна във формата на обучение. От скоро се въведе "комбинирана форма на обучение", която касае по-скоро учениците с хронични заболявания и със СОП, но поне е още един вариант, над който да помислите. В комбинираната форма се изготвя индивидуален план на посещение на училището и учебните дисциплини и в рамките на деня детето "преседява" в училището определени часове, по останалите се самоподготвя. Комбинираната форма позволява обучението да се води както по общообразователната програма, така и по индивидуална програма по определени дисциплини. Друго, с което мога да ви съдействам е консултация с проф. Матанова - завеждащ катедра клинична психология къв СУ. Като можеш да продължиш да работиш с нейния екип или да ти даде само някакви насоки, с които да продължите с вашия психолог - просто още едно мнение... Ако искаш среща с нея ми пиши може и на лични. Във вторник ще имам среща с нея. Детски психиатър аз зная, че има в Св. Наум и св. Никола в София.
« Последна редакция: Февруари 19, 2016, 14:04:23 pm от cofee lungo »
Има във морето на детските игри бисерче, което ни прави по–добри!
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #55 -: Февруари 19, 2016, 15:34:22 pm »
Мешко, уча подобно на психология, само че нямам право да поставям диагнози, а работя с пациенти с поставени вече диагнози. Тук има една друга специалност, при която се изготвя план за интервенция и интеграция на деца и хора с проблеми и с тях работи интервенант. Един вид, ако беше тук, аз бих поела Мия сутрин по време на криза, бих работила заедно с теб да търсим различни подходи, бих я наблюдавала две седмици и във вас, бих водила бележки и после на базата на тях психологът взима решение и прави тестове. Така или иначе е работа с деца и възрастни не само с СОП, но и с проблеми в личността, развитието, изоставяне, умствени затруднения, ментални болести.

Много полезна професия, която за съжаление няма в БГ, иначе би отпаднала онази глупост с ресурсните учители на наяколко училища, а във всяко би имало един-двама като мен. да не говорим, що хора си седят без работа, а могат да се преквалифицират.
[/url][/url]
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #56 -: Февруари 19, 2016, 15:46:35 pm »
Звучи много интригуващо и полезно, това за което учи Вени. Днес попаднах в соц. мрежа на пост на майка с дете-аутист. Беше се разстроила от вида и поведението на друго детенце с такъв проблем, чиито родители не били добре образовани и не били много наясно какви грижи да полагат за развитието на детенцето си. На въпроса й работи ли с него психолог и логопед, отвърнали, че там бил работил известно време с него ресурсния учител. Ама резултатите били плачевни според тази жена, която посвещава много време и сили да се информира и да търси адекватна помощ за своето дете. Тук в България няма не само достатъчно /като брой/ квалифицирани хора, няма и система за работа с деца с поведенчески или ментални проблеми. Няма кой да те насочи дори къде и кого да търсиш за помощ.
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #57 -: Февруари 19, 2016, 16:47:37 pm »
cofee lungo, точно същото ми предложиха днес. Обадих се в инспектоарата и ми казаха, че практически няма никаква законна форма, при която да не ходи на училище. Оставяме настрана глобите, които ще ни наложат, социалните ще ни проверяват и тормозят непрекъснато, така че към момента няма никаква алтернатива на друг вид образувание освен в училище, която е да е узаконена.  Предложиха ми да говоря с една инспекторка относно подобна форма на комбинирано обучение, но тя е в болнични до края на месеца. Иначе в нашето училище има цял екип ресурсни учители, психолози, логопед. Мия работи с няколко от тях. Благодаря на всички за съпричастността.
<br />[link=http:
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #58 -: Февруари 19, 2016, 16:54:24 pm »
Такова обрязование се взима за две години при завършен университет и  три при само гимназия. Учат се поне в моя сльчай само спец. Предмети и два стажй. Единия 90 часа или 15 седмици. Другия 450 часа. Възможно е такова образование да имй и в Бг при желание.
[/url][/url]
*
Re: Нашите пораснали деца през февруари 2016 г.
« Отговор #59 -: Февруари 19, 2016, 18:40:14 pm »
Такова обрязование се взима за две години при завършен университет и  три при само гимназия. Учат се поне в моя сльчай само спец. Предмети и два стажй. Единия 90 часа или 15 седмици. Другия 450 часа. Възможно е такова образование да имй и в Бг при желание.

Вени, не опира само до желание. Нужни са
- опитни кадри с практика да създадат и прилагат програмата и материалите за обучение, за да се подготвят хора като теб, само за начало
- структура, вплетена в системите на образованието (на всяко ниво), здравеопазването и социалното подпомагане (със сигурност пропускам други), за да работят хора като теб
- дългосрочно финансиране на подобна програма
- и най-вече осъзнаване от обикновените хора и властимащите колко са важни този вид проблеми и каква позла има за обществото, ако навреме се работи по тях
« Последна редакция: Февруари 19, 2016, 19:03:21 pm от цигу »