0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част IX
« Отговор #560 -: Декември 09, 2013, 23:28:27 pm »


Пример. Ако ние се съберем с вас на някое заведение, да се видим, да хапнем, пийнем, потанцуваме, попеем... Би ли ви се сторило нормално да извършваме горепосочените дейности по команда и заедно? На една ще й се яде, в същия момент на друга ще й се танцува, на трета ще й се пее. Е


A, ако заведението е училище???, И там ли  има право всяко дете да прави това, което му е кеф в час? :D
Не мисля, че примера ти  е съвсем коректен и съпоставим :D
ДГ според мен е мястото, където децата започват постепенно да се учат и подготвят що е това социален живот и норми

Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част IX
« Отговор #561 -: Декември 09, 2013, 23:39:19 pm »

 Аз съм повече и много по-ефективно с детето си и много по-добър поглед имам върху развитието му, че да чакам леля Пена от ДГ да ми каже, ако  евентуално проблем има. Ако има - аз ще съм го  видяла доооста преди леля Пена, това 100%.

Самоувствието ти, има ли покритие?
В областта на детската психология/ педагогика ли  си специализирала?

И така без да внасям елемент на обида, забелязвам, че си особено компетентна по всички въпроси.... безпрекословни твърдения, не подлежащи на дискусия.... понеже са най-верни и миродавни..... :D
« Последна редакция: Декември 09, 2013, 23:47:44 pm от albenanedelcheva »

*
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част IX
« Отговор #562 -: Декември 10, 2013, 00:12:26 am »
Да, Албена - има покритие "самочувствието ми" (кавичките не са случайни), понеже училище за родители в академичен смисъл - няма, та няма как да изкарам китап. ;) И не намирам никаква логика детските психолози и педагози да са по-компетентни и запознати от мен относно моето дете, което е здраво и нормално. Ако не беше - да търся специалисти според нуждата.  Ти като се впечатляваш от детски педагози (визирам такива в доучилищните заведения) - моля, това си е твоя работа и право ;) За мен те са хора, които да обслужват малките деца и да гледат някое да не се нарани - друго не искам и не очаквам от тях, с другото се занимавам аз. Пък, че имало родители дето си мислят, че не могат да си научат децата на неща дето педагозите в ДГ можели само, щото са мега разбирачи...тяхно право на виждане по темата, мое е да имам съвсем обратното. И го имам очевидно, никога не съм го и крила. За училище вече - съвсем друга бира. Подчертавам.
Това е за мен обаче, обяснила съм си мнението как и защо - то няма задължителен характер все пак.

И ще си задам отново въпроса и на педагозите и на психолозите тук, на който те пропуснаха да отговорят по казуса на Мириам, а именно: На база какво в споделеното от нея ТЕ персонално заключават, че детето й има проблем? Даже цитатче сложих какво споделя майката... "Ма ся какво сме се хванали за рисуването" се отговори... Да обяснят те "професионално" за какво се хващат в конкретния случай. Аз лаишки, без да крия че Е лаишки - казах какво не ми се вързва и то никак. Ако приемем, че щом директорката казала, па тя била работела с деца балдър години и затова нали - няма да е без нищо... Утре ако шефът ти те натисне, не му пуснеш и каже, че си некадърна, или курва - следва да приемем това за факт, понеже той има квалификация и ехеееее 20 години колко служителки като теб са му минали през фирмата. Щом така те е преценил на база опита си - ми сигурно си некадърна, или курва, или и двете.

Ако вземеш да се разходиш из форума, ще забележиш, че аз пиша в 4-5 теми максимум, което е изключително далеч от "компетенции по всички въпроси".  ;) Но да - имам много интереси, в различни области, поддържам си ги, не мисля че това е нещо за срам откровено казано :) Та хайде да се спре с лепенето на етикетчета непочиващи на факти. Едно е "какво било впечатлението" и съвсем друго е "как реално стоят нещата" за нещо.

П.П. И аз без да внасям елемент на обида: мЕродавно е думта, защото смисълът е "даващ мярка, мерило", а не "даващ мир".




Пример. Ако ние се съберем с вас на някое заведение, да се видим, да хапнем, пийнем, потанцуваме, попеем... Би ли ви се сторило нормално да извършваме горепосочените дейности по команда и заедно? На една ще й се яде, в същия момент на друга ще й се танцува, на трета ще й се пее. Е


A, ако заведението е училище???, И там ли  има право всяко дете да прави това, което му е кеф в час? :D
Не мисля, че примера ти  е съвсем коректен и съпоставим :D
ДГ според мен е мястото, където децата започват постепенно да се учат и подготвят що е това социален живот и норми

Ей това ти се изплъзва - аз говоря за деца във възраст преди училище и тяхното поведение и възприятие е много различно от това на дете на 6, или 7 години. И да им обясниш нещо е доста по-различно от това на едно на 7. Ми не - няма проблем никое пропуснало ДГ да се справи идеално в първи клас и с материала и с нужната дисциплина (ако не е циганче де) - примери край мен има бол. Всъщност - справят се и по-добре, точно защото им е обръщано много и индивидуално внимание.
Моето дете не е гледано преди ДГ в стъкленица - а сред "обществото". Пътувало, водено по заведения, събирано с деца, възрастни, с вменени обноски според място и ситуация. Зер как съм успяла без помощта на педагозите - невероятно  :lol:... Нищо ново не е придобил в ДГ. Освен разни неприятни привички, ама хайде да съм ларж ;)

И примерът беше как за възрастните се приема за нормално поведение, което за деца се определя като анормално - а именно нежеланието на някое по команда, в група да прави нещо си. Ама толкова си ми схванала и примера като гледам.
« Последна редакция: Декември 10, 2013, 00:25:09 am от Jbrul »
НЯМА НАЧИН, ДА НЯМА НАЧИН!

Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част IX
« Отговор #563 -: Декември 10, 2013, 00:36:26 am »
Да, Албена - има покритие "самочувствието ми" (кавичките не са случайни), понеже училище за родители в академичен смисъл - няма, та няма как да изкарам китап. ;) И не намирам никаква логика детските психолози и педагози да са по-компетентни и запознати от мен относно моето дете, което е здраво и нормално. Ако не беше - да търся специалисти според нуждата.  Ти като се впечатляваш от детски педагози (визирам такива в доучилищните заведения) - моля, това си е твоя работа и право ;) За мен те са хора, които да обслужват малките деца и да гледат някое да не се нарани - друго не искам и не очаквам от тях, с другото се занимавам аз. Пък, че имало родители дето си мислят, че не могат да си научат децата на неща дето педагозите в ДГ можели само, щото са мега разбирачи...тяхно право на виждане по темата, мое е да имам съвсем обратното. И го имам очевидно, никога не съм го и крила. За училище вече - съвсем друга бира. Подчертавам.
Това е за мен обаче, обяснила съм си мнението как и защо - то няма задължителен характер все пак.

И ще си задам отново въпроса и на педагозите и на психолозите тук, на който те пропуснаха да отговорят по казуса на Мириам, а именно: На база какво в споделеното от нея ТЕ персонално заключават, че детето й има проблем? Даже цитатче сложих какво споделя майката... "Ма ся какво сме се хванали за рисуването" се отговори... Да обяснят те "професионално" за какво се хващат в конкретния случай. Аз лаишки, без да крия че Е лаишки - казах какво не ми се вързва и то никак. Ако приемем, че щом директорката казала, па тя била работела с деца балдър години и затова нали - няма да е без нищо... Утре ако шефът ти те натисне, не му пуснеш и каже, че си некадърна, или курва - следва да приемем това за факт, понеже той има квалификация и ехеееее 20 години колко служителки като теб са му минали през фирмата. Щом така те е преценил на база опита си - ми сигурно си некадърна, или курва, или и двете.

Ако вземеш да се разходиш из форума, ще забележиш, че аз пиша в 4-5 теми максимум, което е изключително далеч от "компетенции по всички въпроси".  ;) Но да - имам много интереси, в различни области, поддържам си ги, не мисля че това е нещо за срам откровено казано :) Та хайде да се спре с лепенето на етикетчета непочиващи на факти. Едно е "какво било впечатлението" и съвсем друго е "как реално стоят нещата" за нещо.

П.П. И аз без да внасям елемент на обида: мЕродавно е думта, защото смисълът е "даващ мярка, мерило", а не "даващ мир".




Пример. Ако ние се съберем с вас на някое заведение, да се видим, да хапнем, пийнем, потанцуваме, попеем... Би ли ви се сторило нормално да извършваме горепосочените дейности по команда и заедно? На една ще й се яде, в същия момент на друга ще й се танцува, на трета ще й се пее. Е


A, ако заведението е училище???, И там ли  има право всяко дете да прави това, което му е кеф в час? :D
Не мисля, че примера ти  е съвсем коректен и съпоставим :D
ДГ според мен е мястото, където децата започват постепенно да се учат и подготвят що е това социален живот и норми

Ей това ти се изплъзва - аз говоря за деца във възраст преди училище и тяхното поведение и възприятие е много различно от това на дете на 6, или 7 години. И да им обясниш нещо е доста по-различно от това на едно на 7. Ми не - няма проблем никое пропуснало ДГ да се справи идеално в първи клас и с материала и с нужната дисциплина (ако не е циганче де) - примери край мен има бол. Всъщност - справят се и по-добре, точно защото им е обръщано много и индивидуално внимание.
Моето дете не е гледано преди ДГ в стъкленица - а сред "обществото". Пътувало, водено по заведения, събирано с деца, възрастни, с вменени обноски според място и ситуация. Зер как съм успяла без помощта на педагозите - невероятно  :lol:... Нищо ново не е придобил в ДГ. Освен разни неприятни привички, ама хайде да съм ларж ;)

И примерът беше как за възрастните се приема за нормално поведение, което за деца се определя като анормално - а именно нежеланието на някое по команда, в група да прави нещо си. Ама толкова си ми схванала и примера като гледам.


Когато трябва да работи в колектив не се справя  и даже май изобщо нищо не прави. Аз това като цяло си го знам. Прави ми впечатление, че на 4г. и 5мес. почти той не рисува нищо определено - просто драска. Иначе си е абсолютно здраво, прекрасно  :D бих казала дете. Директорката се опасява да не стане по-натам късно и да тръгне на у-ще неподготвен. Тя предлага да го заведем на психолог и ако той каже някаква диагноза, имаме право на индивидуален учител, който да идва в групата заради нашето дете.
[/b]

Ти това прочела ли си го.... разбрала ли си за какво става въпрос.....

Нека детето ти стане първокласник.... живот и здраве... пак ще си говорим за желанието му да прави по команда от учителя нещо... например да си направи дадената задача, а не да реши че му се пее в този точно момент :D :D :


Малко си далеч от практиката, не знам теорията ти на каква база се гради :D :D :D


П. П. Да напомня само, че ти лично до преди 1 година беше върл противник да си дддеш детето на ДГ, да не говорим за ясла :D :D Сега като гледам, точно последната посещава :wink:

Поздрави

*
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част IX
« Отговор #564 -: Декември 10, 2013, 01:02:06 am »
Първо - аз все още съм върл противник на яслите и ДГ в този им вид и ще си остана такъв до гроб. Второ - детето ми не посещава ясла, просто в неговата детска градина приемат в първа група при навършени 2 години, а не на 3 както е в държавните. Трето - освен въпросната ДГ, аз на мястото на което живея - нямах и нямам друга опция да му осигуря ежедневен контакт с деца, в достатъчно голямо количество освен да го пусна на ДГ. Нуждата му от общуване с връстници се изостри силно през последните месеци, което да не повярваш - забелязах сама, без помощта на психолог и педагог цъ цъ  :lol:
Ако имаше каква да е опция за "дневен център", "занималня" (все тая частна, или държавна) където просто да го водя за половин ден да си играе с децата и да се забавлява - никога не бих го пратила на градина. Еми да, ама няма при нас. Мисля, че при вас има, за Англия съм сигурна. Та съм избрала по-малкото зло в случая, не че нещо съм размислила по темата ;)


Това децата да бъдат научени, че има неща, които просто се налага да правят и места на които просто трябва да се държат по даден начин...просто е нелепо да твърдиш, че може да се постигне единствено с принуда и под строй в ДГ да правят разни неща. Че той и преди ДГ, хем още обебешорен беше научен тук и там какво е допустимо какво не е, ти сега ме убеждаваш как на дете на 6 - не моЙ му се обясни по милион други начина и с къде по-нормални средства, че като тръгне на училище - в училище се прави това и това и точка. И как успя да научиш тогава децата си да се хранят на маса, да ползват прибори, да не свалят гащи да се изакат сред МОЛ-а и пр.? Ми същото е и за училище Албена - всичко си има време, място и начин. Не е да не става.

Примери за безгрижно тръгнали в първи клас деца и справящи се чудесно мога наистина да ти дам много, но за да не кажеш, че си измислям - ще ти дам само един, на човек когото познаваш. Стефания на мини. Иди на нея обясни как това, което е постигнала без ДГ не е възможно, не на мен. Аз детето съм го виждала, та съм му видяла и обноските и мозъчето. Нека да не моЙ без педагози. ;) И ти казвам, много такива деца познавам, не е само Стефания.

На Мириам детето - не желае да прави някакви неща в група. Това е споделено с нея. Не, че не може. Може, ако седне някой с него и му обърне персонално внимание. Това нито е изоставащо дете, нито несправящо се. Би било, ако е неспособно и в група и извън нея да извършва определени неща, ама то не е така в случая. Ми има си харктер, капризи, затова Алебна е на 4,5 и е в ДГ, а не на училище. Много е просто. Децата на тази възраст - правят така доста често и това е нормално. Ако ще и армия "соц-педагози" да пилят обратното. Малките деца работата им е да се забавляват и д опознават света и малко по малко се товарят с все повече задължения и правила, СЪОБРАЗЕНО с възрастта им и индивидуалното развитие на детето. Това Е правилното. Пък, че няма как да се случи в ДГ - факт, който не прави правилни "методите" на ДГ. Просто илюстрира безсилието им да се справят качествено.
НЯМА НАЧИН, ДА НЯМА НАЧИН!

*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част IX
« Отговор #565 -: Декември 10, 2013, 01:09:05 am »
детето ми не посещава ясла, просто в неговата детска градина приемат в първа група при навършени 2 години,
не по врат, а по шия.


  
*
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част IX
« Отговор #566 -: Декември 10, 2013, 01:19:33 am »
детето ми не посещава ясла, просто в неговата детска градина приемат в първа група при навършени 2 години,
не по врат, а по шия.

Нищо подобно. Персоналът в ДГ е задължително от вездесъщите педагози - този, който работи пряко с децата, пък в яслите - не е, или не е задължително. Това е разликата, която има значение за почитателите на детските педагози. Затова съм го отбелязала. ;)
НЯМА НАЧИН, ДА НЯМА НАЧИН!

*

    mini

  • *
  • 8160
  • purple addicted
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част IX
« Отговор #567 -: Декември 10, 2013, 03:13:13 am »
аз не виждам защо пак е драмата тук, едно дете не било изпълнявало по команда нещо си
ми да ви кажа, до дете си е, не е дали е ходило или не на ДГ
Стефания, например- не, че си е моя, но е изключително дете, има респект от възрастните и при нея е въпрос на чест да направи това, което се изисква от нея
друго такова дете е Стефкината Десислава- направо сме късметлийки с такива деца
но виж Преслава, нея да я оставиш 3 години в ДГ денонощно, няма да има педагог на света, който ще я накара да направи нещо, което тя не смята за нужно да прави :)
както всички знаете, аз съм много против ясли и градини и въобще не смятам, че в България системата е ок за нашите деца, никак не харесвам "програмата" по която работят и не виждам никакъв значителен прогрес на децата в тези "групи на местообитание"
моите деца си живеят щастливо и без тях и не смятам, че са по-тъпи, по-необразовани или със забавено развитие, сравнено с децата на тяхната възраст, които ги посещават
"Форумите са място за свободна дискусия между потребителите на сайта при спазване на правилата. Сдружение "Зачатие" не носи отговорност за изразените мнения от потребителите. Тези мнения не изразяват официалното становище на сдружение "Зачатие", освен в случаите, когато са публикувани изрично от името на сдружението."
"Прекалено много хора харчат пари, които не са спечелили, за да си купят неща, които не им трябват, за да впечатлят хора, които не харесват" Уил Смит
*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част IX
« Отговор #568 -: Декември 10, 2013, 03:53:34 am »
детето ми не посещава ясла, просто в неговата детска градина приемат в първа група при навършени 2 години,
не по врат, а по шия.

Нищо подобно. Персоналът в ДГ е задължително от вездесъщите педагози - този, който работи пряко с децата, пък в яслите - не е, или не е задължително. Това е разликата, която има значение за почитателите на детските педагози. Затова съм го отбелязала. ;)
Хм, аз пък с риск пак да си навлека нечий гняв(не твоя) ще кажа, че въобще не смятам, че 2 годишно дете има нужда да се гледа от педагог. И 3 годишно впрочем. И 4 годишно ;-). Има баси смахнатите педагозиот опит го знам. Дете се гледа не с образование и познанията за тази възраст също не изискват образование. Иска се човечност и търпение, неща които в училище не се учат.
« Последна редакция: Декември 10, 2013, 03:57:14 am от Bobbie »


  
*
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част IX
« Отговор #569 -: Декември 10, 2013, 14:24:43 pm »
Понеже темата ДГ, педагози и пр. отдавна я изкарахме от конкретния казус на Мириам (с мое дейно участие разбира се  :lol:), предлагам желаещите да дискутират тези неща - да прехвърлят разговора в "моториката", да не правим повече спам тук.  :)
НЯМА НАЧИН, ДА НЯМА НАЧИН!

*

    Бубулина

  • *
  • 1352
  • Благоденствие да сполети тази къща!
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част IX
« Отговор #570 -: Декември 10, 2013, 14:27:08 pm »
Понеже темата ДГ, педагози и пр. отдавна я изкарахме от конкретния казус на Мириам (с мое дейно участие разбира се  :lol:), предлагам желаещите да дискутират тези неща - да прехвърлят разговора в "моториката", да не правим повече спам тук.  :)
А на Буба казуса?? Или нея кучета я яли, м? :lol: :balk_70:
"Това,което не ни убива, ни прави по-силни!"

Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част IX
« Отговор #571 -: Декември 10, 2013, 14:41:26 pm »
 :oops: Съжелявам, че се повтарям и че прекъсвам спора ви, но може ли някоя мама да ми каже, правила ли е този компрес с мед, върху гръдния кош.И дали да пробвам?Защото ме е страх, да не и стане нещо.Благодаря.Лек ден.  :)
*
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част IX
« Отговор #572 -: Декември 10, 2013, 14:56:06 pm »
Аз не съм го правила, но навремето  майка ми го прилагаше върху мен и твърди, че имало страхотен ефект. Аз все бях болна и кашляща заради третата сливица като малка. Но ми беше супер гадно да спя така, понеже мразя нещо да ми лепне, че и върху намазаното с мед слагаше вестник и сещаш се как се спи по този начин. Но, ако наистина има полза и детето търпи  - пробвай.
НЯМА НАЧИН, ДА НЯМА НАЧИН!

Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част IX
« Отговор #573 -: Декември 10, 2013, 16:11:48 pm »
Мед с хардал слагаше баба ми на мене, защото се продирах от кашлица по цели нощи като малка. Явно имаше ефект. Но не мога да дам повече подробности за това как се поставя, колко време се държи пр. Щото, тя баба си знаеше работата! :wink:
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част IX
« Отговор #574 -: Декември 10, 2013, 17:32:46 pm »
Благодаря ви момичета, за отговорите.Още не мога да се реша, дали да и го направя. :)
*
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част IX
« Отговор #575 -: Декември 10, 2013, 20:58:00 pm »
Понеже темата ДГ, педагози и пр. отдавна я изкарахме от конкретния казус на Мириам (с мое дейно участие разбира се  :lol:), предлагам желаещите да дискутират тези неща - да прехвърлят разговора в "моториката", да не правим повече спам тук.  :)
А на Буба казуса?? Или нея кучета я яли, м? :lol: :balk_70:
Писах ти аз за казуса, ама кой ли е видял в тази лудница  :P

*

    Бубулина

  • *
  • 1352
  • Благоденствие да сполети тази къща!
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част IX
« Отговор #576 -: Декември 10, 2013, 21:38:49 pm »
Писах ти аз за казуса, ама кой ли е видял в тази лудница  :P
Ники, прощавай, наистина съм те пропуснала  :oops: То вярно, малко се поразхвърлихме тука...
Бе ще опитам аз с добро, макар, че вече го правих и тя съвсем умишлено си прави оглушки, което ме смайва. Принципно е интелигентен човек, разбран...никога не сме имали особени проблеми, но става ли въпрос за любимите и внуци, нещо изчатква  8O
"Това,което не ни убива, ни прави по-силни!"

*
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част IX
« Отговор #577 -: Декември 10, 2013, 21:44:37 pm »
Писах ти аз за казуса, ама кой ли е видял в тази лудница  :P
Ники, прощавай, наистина съм те пропуснала  :oops: То вярно, малко се поразхвърлихме тука...
Бе ще опитам аз с добро, макар, че вече го правих и тя съвсем умишлено си прави оглушки, което ме смайва. Принципно е интелигентен човек, разбран...никога не сме имали особени проблеми, но става ли въпрос за любимите и внуци, нещо изчатква  8O
Пред внуците и интелигенцията капитулира  :lol:

Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част IX
« Отговор #578 -: Декември 10, 2013, 23:37:11 pm »
Бубулина, вие с таткото си имайте "официална версия" при тръшкането и си я отстоявайте при всяко тръшкане, за да парирате това поведение пред вас. Пък на баба му като й се тръшне 2 пъти пред публика и тя ще стане "перде".

 :D  Знаете ли какво е определението за "баба" според една нова и много модерна версия на "Червената шапчица". Ситуацията е следната:
Червената шапчица бере цветя и среща пеперудката, разказва й че отива при баба си. Пеперудката пита какво е това "баба" и Ч.Ш. отговаря "Баба е същото като мама, само че разрешава повече неща". От храстите се подава вълка и добавя "И е много вкусна"



Jbrul , след като така компетентно оплю всички педагози, детски психолози и всичко що мърда сред негово величество ДЕТЕТО, моля сподели какво работиш да те почнем и теб, че нещо в нашата държава никак не ми се вярва да има някой читав ресор, който да не заслужава порядъчно да се критикува.
« Последна редакция: Декември 10, 2013, 23:41:19 pm от cofee lungo »
Има във морето на детските игри бисерче, което ни прави по–добри!
*
Re: Помагаме си взаимно: Деца от 1 до 7 години. Част IX
« Отговор #579 -: Декември 11, 2013, 00:10:09 am »
НИЩО не работя в момента Кафенце, гледам си детето (работя си от къщи напоследък, но не го смятам за нещо съществено - та за себе си просто не работя сега). Та заповядай, оплюй "ресора на неработещите майки", нагло иззели функциите на педагозите и мен в частност.  :lol:

И да плюеш и да не плюеш - децата в доучилищна възраст нямат нужда от "педагози" и "обучители", а просто от "детегледачи". Та така.
НЯМА НАЧИН, ДА НЯМА НАЧИН!