0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

*
Re: Моята Градинка 2
« Отговор #740 -: Ноември 06, 2007, 10:20:16 am »
Оси, антуриума ти е невероятен! :P Това цвете ми е мечта, но не смея да си взема, защото у нас не мога да му осигуря подходящите условия и няма да успея да го гледам както трябва.
А, бегонията ти е страхотна!

Аз пък миналата седмица си купих алоказия. Тръгнах да купувам друго, върнах се с цвете. :oops: В момента ми е на работа и се чудя къде ще я побера и нея в къщи.
Ето така изглежда алоказията. А моята като я снимам, ще ви я покажа.
*

    baracuda

  • *****
  • 5348
  • Най-голямото щастие?Да бъдеш полезен!
Re: Моята Градинка 2
« Отговор #741 -: Ноември 06, 2007, 14:12:30 pm »
Много са красиви листата на алоказията ти,eli_v !Прекрасно цвете! :balk_47:
*

    Osiana

  • *****
  • 4888
  • Обещах, че повече никога няма да обещавам...
Re: Моята Градинка 2
« Отговор #742 -: Ноември 06, 2007, 15:39:50 pm »
Благодаря, момичета.




Тук малко инфо за неприятелите по растенията, как да ги разпознаваме и как да се борим срещу тях:

Листни въшки

Едни от най-разпространените неприятели, които не само повреждат растението, но са преносители на вируси.
Те са малки до 2мм дължина, жълтозелени или кафяви безкрили или крилати насекоми.

Размножават се много бързо, особено в сухо и топло време.

Образуват колонии от долната страна на листа, по цветните пъпки и по младите леторасли.

Смучат сок от растението в резултат на което летораслите се изкривяват, листата се нагърчват и загиват.

Борба: Своевременно растението се пръска с един от следните разтвори: Би 58 – 0,5%, вазтак 10ЕК – 0,03%, хостаквик 50ЕК – 0,1% и др.
*****

Щитоносни въшки

Те нападат преди всичко растения, които се отглеждат в стайни условия – фикус, палма, бегония, драцена и др.
Въшката се заселва по дължината на нервите – предимно от долната страна на листа, по летораслите и по стъблата.
Тя смуче сок от нападнатите части, вследствие на което листата се деформират, а отделената от въшките “медна роса” е благоприятна среда за развитието на “чернилка”.

Борбата е трудна. Срещу ларвите се пръска с агрия 1060-0,2% и Би-58 – 0,2% трикратно с интервал от 10-15 дни.


Алеуроди

Щом разтръскате растението, миниатюрните бели мушици веднага излизат.

Борба: Облейте растението с вода, като насочвате струята под листата, където се крият яйцата. Също помага "Регент 800 ВГ" и "ГАММА"
*****

Червени паячета

Фините им мрежи стават видими, когато оросите листата.
Отначало повредите им се виждат като светли точки, а по-късно голями петна.

Борба: При поява пръскайте с митак 20ЕК – 0,25%, нисоран 10ВП- 0,06%, омит 57Е – 0,1% и др.
*****

Кошинила

Техните кафяви щитчета са около 3мм.

Борба: Отлепете ги с памуче напоено в 90 – градусов спирт. Ако са много обработете със специално средство.
*****

Чернилка

Болест която прилича на сажди, се развива по листата и стъблата след атака на щитоносни въшки.

Борба: Отстранете паразитите, почистете местата с вода и сапун и изплакнете обилно.
Цветя 2009 Рози Цветя 2008

"Има два начина да изживееш живота си. Единият е като мислиш, че не съществуват чудеса.
Другият е като мислиш, че всяко нещо е чудо."
*
Re: Моята Градинка 2
« Отговор #743 -: Ноември 06, 2007, 15:45:00 pm »
Оси, благодаря ти за полезната информация! :P
Сега разбрах, че "моите" гадини по цветята се казвали алеуроди и как да се отърва от тях.
*

    Osiana

  • *****
  • 4888
  • Обещах, че повече никога няма да обещавам...
Re: Моята Градинка 2
« Отговор #744 -: Ноември 06, 2007, 15:57:06 pm »
До сега никога не съм имала от тези гадини по стайните си цветя. Обаче от както извадих хибискуса на вън и после го прибрах, гледам са се завъдили от тези мушици. Лошото е че отиват и при другите цветя. Днес поръчах един спрей срещу тези гадинки и ако не помогне ще търся нещо друго от ПРАКТИКЕР, там има много ефикасни препарати. Например срещу голите охлюви, много съм доволна.

Ели, аз също имах алокация, но за кратко... :oops: :lol:
Цветя 2009 Рози Цветя 2008

"Има два начина да изживееш живота си. Единият е като мислиш, че не съществуват чудеса.
Другият е като мислиш, че всяко нещо е чудо."
*

    Osiana

  • *****
  • 4888
  • Обещах, че повече никога няма да обещавам...
Re: Моята Градинка 2
« Отговор #745 -: Ноември 06, 2007, 16:26:28 pm »
Правилно пресаждане

Периодът на пресаждане и засаждане започва през февруари и продължава до края на май. Растенията, които цъфтят в ранна пролет се пресаждат след цъфтежа. Засаждат се млади растения.







Пресаждането се отнася до старите растения и се налага:

когато корените на растението са запълнили съда;

когато субстратът е много стар и втвърден, така че не може да поема добре водата при поливане;

когато при растението се забелязват видими недостатъци или боледува;

всяка година при растенията, които се нуждаят от хранителни вещества, като татул, фуксия, олеандър, храстовидна хризантема, декоративен банан.


Как става пресаждането?

Изваждане от саксията.


Цветето първо трябва да се полее. Ако по този начин корените не са се освободили и то не може да се извади от саксията, необходимо е, ако разбира се саксията не е много голяма, да я завъртите и с ръба и да почукате с нещо твърдо (като не забравяте да отдолу подложка за пръстите).


Ако саксията е по-голяма, трябва да освободите корените с нож, като минете с него по целия периметър на саксията и го притискате до стената й.

Цветето трябва да се подържа, когато го вадите от саксията. По този начин корените заедно с пръстта не му натежават. То се държи здраво между показалеца и средния пръст.


Ако корените са израсли толкова, че са се показали през дупката за изцеждане на водата, единственото решение е саксията да се счупи, за да не се наранят корените.


Цветята се вадят по лесно от съдовете от изкуствен материал, отколкото от керамичните саксии.


Пръстта трябва да се изтръска от корените. Ако те са се сплъстили, трябва внимателно да се разделят с помощта на дървена пръчка.
Горният слой на пръстта се отстранява, защото именно в него остават вредните соли от торовете, като например остатъци от варовик.


Обикновено при пресаждане на цветя корените не трябва да се засягат. Изключения се допускат в случаите, когато има загниващи корени, което показва, че растението боледува (например стои на неправилно място или е залято с вода).От големината на корените зависи големината на новата саксия.


Каква саксия да изберем?

Ако пресаждаме цветето в глинена саксия – тя трябва да се накисне във вода 12 часа, защото в противен случай ще отнеме влагата от почвата и съответно от цветето.

Употребяваните саксии трябва да се изчистват основно, за да се убият микробите.
Размера на новата саксия се определя по това, че между корените и ръба на саксията трябва да има 2см разстояние.


Засаждане на растението в нова саксия.

Дъното на саксията в която ще засадим цветето, се покрива с парчета от глинена саксия, за да не се запуши дупката за изцеждане на водата с израсналите след време корени и с влажна пръст


След парчетата изсипваме малко пръст, така че растението да се намира на такава височина в новата си саксия, на която е било в старата.


Цветето се разполага колкото се може по-свободно по средата на саксията и се пълни с пръст.

Притискаме пръстта към растението, за да се уплътни.

Между повърхността на пръста и края на саксията трябва да остане място за поливане, широко колкото един палец.

Поливаме цветето.

През следващата седмица цветето не трябва да се наторява, да се слага на течение или да се излага на преки слънчеви лъчи.







Цветя и почвени смеси

Нормалното развитие на декоративните растения зависи не само от количеството светлина, топлина и влага, но най-вече от състава на почвата.


Поради това, че кореновата система на растенията се развива в малък обем почва, то тя (почвата) трябва да бъде богата с хранителни вещества. Освен това трябва да се знае, че саксийните цветя винаги предявяват по-големи изисквания към почвата, отколкото отглежданите на открито. Обикновено за декоративните растения се правят почвени смеси от различни видове пръст, като се имат предвид особеностите и изискванията на отделните видове цветя.


От какво са съставени почвените смеси?

Почвените смеси се приготвят от различни видове пръст и субстрати в съотношение според изискванията на отделните цветни култури.
По-важните видове пръст и отделни субстрати са следните:
чимова пръст, листовка (листна пръст), торфена пръст, парникова пръст, ерикова пръст, градинска пръст, дървесна пръст, борови кори, перлит, речен пясък, мъх, счукани дървени въглища и др.


Чимова пръст.

Чимовата пръст има голямо значение и участва като съставка в почти всички видове почвени смеси. Благодарение на голямото количество растителни остатъци в нея тя има значителен запас от хранителни вещества, но е склонна към уплътняване.
Най-доброкачествена чимова пръст се получава от стари пасища и ливади.
За приготвяне на чимова пръст (чимовка) през лятото или рано през есента с права лопата (бел) се нарязват чимове с дебелина 10-15 см, ширина 20 - 30 см и дължина 30 - 35 см. Нарязаните чимове се нареждат с тревата надолу на купове, не по-високи от 1 - 1,5 м, широки до 1,5 м и дълги според мястото и нуждите. За да се ускори разлагането на тревата, през лятото чимовете се прехвърлят няколко пъти, при което се поливат с течен оборски тор. До зимата тревата се разлага и пръстта става годна за употреба. Малките неугнили частици не се отделят при приготвянето на почвена смес.
Когато пръстта е приготвена от чимове, взети от ливади на тежки почви, тя е тежка, а когато е от ливади на песъчливи почви - лека.


Листна пръст (листовка).

Листовката, или листната пръст, е лека, рохкава, достатъчно хранителна и се получава при изгниването на листата на иглолистни или широколистни дървета.
Тя има широко приложение в цветарството, особено за растения, които не понасят оборски тор. Листовката в смес с чимова пръст е подходяща за отглеждане на повечето от саксийните цветя. Тя е подходяща и за сеитба на някои семена, като семената на бегонията, глоксинията и др.
Смесена с торфена пръст и пясък, напълно замества ериковата пръст, която е дефицитна. Качествената листовка е светлокафява и съдържа много малко неразложени остатъци от листа. Най-добра е буковата листовка, каквато има в достатъчни количества в нашите букови гори, където се събира наготово. Листовката от иглолистни гори има кисела реакция, поради което се използва при отглеждането на азалея, антуриум и др.
Листовката от топола, върба, дъб и др. не е качествена и не бива да се използва.


Торфена пръст.

Торфената пръст е лека, рохкава и влагоемна. Тя се получава от разлагането н блатен торф и се използва за подобряване качествата на другите видове пръст. Нейните хранителни качества не са много добри. Внасянето на торф в почвите повишава тяхната киселинност.


Парникова пръст.

Парниковата пръст представлява напълно разложеният, използван за затопляне на парниците оборски тор и насипаната върху него пръст, в която е отглеждан разсад. Парниковата пръст се складира на купове, както компостът, и след непродължително време е готова за използване. Тя подобрява физикохимичните свойства на почвените смеси и може да се използва и за наторяване на открити площи.


Ерикова пръст.

Ериковата пръст е много лека, рохкава и богата с хранителни вещества. Получава се от изгниването на някои високопланински растения от сем. Ерикови. Тъй като се получава труд но, тя е много скъпа.
Може да се замести напълно със смес от 4 части торфена пръст, 2 части листовка и 1 част пясък.


Градинска пръст.

Градинската пръст се взема от площи, на които са отглеждани градински растения, торени периодично с органични минерални торове. Взема се през есента след прибиране на културите, като се използва само орният пласт.


Дървесна пръст.

Дървесната пръст се получава от изгнили дървесни стъбла пънове, съчки, дървени стърготини и изгнилата вътрешност на хралупите на стари дървета. По своите качества тя е близка до листовката, но се употребява по-рядко, защото е склонна към вкисляване. Подходяща е за отглеждане на орхидеи и папрати и на представители от сем. Бромелиеви.


Борови кори.

Боровите кори са отпадъчен продукт от дърводобивната и дървопреработващата промишленост. Състоят се не само от кората на млади борови стъбла, а и от дебелия корков пласт на възрастните дървета. Те са важен източник на хумус за почвата, още повече, че свежите борови кори имат продължително последействие, което се дължи на бавното им разлагане.
Боровите кори вземат участие като съставка при приготвянето на почвени смеси за отглеждане на някои декоративни растения, но се използват по-ситни фракции от тях. Трябва да се има предвид, че в свежо състояние боровите кори свързват наличния азот и може да се получи азотен глад при отглежданите растения. Ето защо за препоръчване е свежите борови кори да се компостират в продължение на 6 - 8 месеца преди използването им.


Перлит.

Перлитът представлява бели шуплести гранули с различна големина. Той се получава от изпичането при 1100°С на еруптивна скала, която се среща и у нас (в Източните Родопи). При това изпичане кристалната вода се отделя и се образуват шупли.
Перлитът е много лек и се използва за олекотяване на някои елементи в строителството. В цветопроизводството се използва като съставка на почвените смеси, за вкореняване на щеклинги и за подобряване физичните свойства на тежките почви.


Речен пясък.

Речният пясък има голямо значение при приготвянето на почвени смеси, тъй като ги прави по-рохкави. За предпочитане е чистият едрозърнест промит речен пясък. Той може да се използва и за подобряване физичните свойства на тежки почви.


Защо в почвените смеси се добавя мъх?

За да се придаде по-голяма рохкавост, лекост и хигроскопичност на почвата, към нея се прибавя бял блатен мъх (сфагнум), който предварително се протрива през сито. Такива почвени смеси се използват за прорастване на едри семена (като семената на муза и други тропични растения), при форсажа на момината сълза и при отглеждането на орхидеи.


Защо в почвените смеси се добавят счукани дървени въглища?

Често към почвените смеси се прибавят в малки количества счукани дървени въглища. Те абсорбират излишната влага от почвата, а след това при недостиг на влага я отдават, като по този начин предпазват почвата от вкисляване.

От всички изброени до тук видове пръст и субстрати в чисто състояние се използват само листовката, ериковата и торфената пръст - за сеитба на дребни семена (бегония, глоксиния и др.) - и пясъкът и перлитът - за вкореняване на резници от някои видове цветя.

Почвените смеси, необходими за отглеждането на декоративните цветя, трябва да отговарят на следните условия: да съдържат усвояеми хранителни вещества в необходими за растението количества; да не задържат излишната при поливането вода; да пропускат въздуха до корените на растението; да имат реакция (рН) каквато растението изисква; да бъдат обеззаразени.

При приготвянето на почвени смеси трябва да се държи сметка преди всичко за изискванията на дадения вид, за който се приготвя сместа. Няма да е пресилено, ако се каже, че почти за всеки вид трябва да се прави специална почвена смес. На практика обаче това не е така, тъй като е невъзможно да бъдат изучени до най-големи подробности изискванията на отделните видове цветя по отношение на почвената смес.


Три вида почвени смеси.

Прието е близките по изисквания растения да се групират и да се правят три вида почвени смеси: тежка, средна и лека.


Състав на почвените смеси.


Тежката почвена смес се прави от 3 части тежка чимова пръст, 1 част парникова пръст или листовка и 1 част речен пясък.

Средно тежката почвена смес се прави от 2 части тежка чимова пръст, 2 части листовка, торфена или ерикова пръст, 2 части парникова пръст и 1 част речен пясък.

Леката почвена смес се прави от 1 част тежка чимова пръст, 3 части листовка и 1 част речен пясък.



Цветя 2009 Рози Цветя 2008

"Има два начина да изживееш живота си. Единият е като мислиш, че не съществуват чудеса.
Другият е като мислиш, че всяко нещо е чудо."
*

    Osiana

  • *****
  • 4888
  • Обещах, че повече никога няма да обещавам...
Re: Моята Градинка 2
« Отговор #746 -: Ноември 06, 2007, 16:42:28 pm »
Грешки при отглеждането на цветята


Падат, пожълтяват, свиват се листата, окапват цветовете, появяват се кафяви петна, растението линее – това са едни от последиците при неправилното отглеждане на цветята.

Окапване на цветовете

Причини:

Твърде висока температура.

Липса на вода.


Окапване на листата

Причини:

Липса или твърде много вода.

Много сух въздух.

Слънчево прегряване.

Преместване на растението на друго място.


Бързо окапване на листата

Причини:

Много топло или много студено.

Липса на светлина.


Пожълтяване, а след това окапване на листата.

Причини:

Много вода.

Сух или студен въздух.

Силно течение.

Недостиг на азот или светлина.

Остаряване.


Пожълтяване, без окапване на листата.

Причини:

Много варовик.

Бледи листа(хлороза).

Причини:

Липса на тор, недостиг на желязо и магнезий.


Кафяви петна

Причини:

Много вода.

Много торове.

Студена вода.

Преки слънчеви лъчи - изгаряния.


Линеене на растението.

Причини:

Липса на тор.


Кафяви краища

Причини:

Липса на вода.

Сух въздух.


Изгниване на листата и стеблата

Причини:

Болести или много вода.


Навити листа

Причини:

Суха туфа.

Твърде горещо място.

Увреждане на корените.

Цветя 2009 Рози Цветя 2008

"Има два начина да изживееш живота си. Единият е като мислиш, че не съществуват чудеса.
Другият е като мислиш, че всяко нещо е чудо."
*

    Osiana

  • *****
  • 4888
  • Обещах, че повече никога няма да обещавам...
Re: Моята Градинка 2
« Отговор #747 -: Ноември 06, 2007, 18:57:39 pm »
Как да се грижим за подарените цветя



Ако сте от щастливките, получили красив букет трябва да спазите някои от предложените съвети, вие ще му се радвате по-дълго време.


1.Водата във вазите трябва да бъде със стайна температура и да се сменя всеки ден.
Грешка е да се смята, че ледената вода действа освежаващо на растенията.

2.За да се подобри водопропускливостта на стъблата, те трябва да се подрежат задължително във вода. Това спомага за по-доброто всмукване на водата. Дървесинните стъбла на някои храстови видове трябва да се смачкват в краищата чрез начукване.
Стъблата се изплакват, а срезът се обновява на 1-2см, като едновременно се премахва неприятният мирис на разлагане и се предотвратява гниенето.

3.Стайната температура влияе пряко върху трайността.
Цветята се чувстват най-добре в помещение с чист въздух, температура 10 - 15°С и влажност 60 - 70%.

4.Трайността на отрязаните цветя се увеличава и от някои вещества, разтворени във водата.
Химичните вещества имат предназначение не само да обогатят водата със захари, но и да я дезинфекцират,и да сведат до минимум дейността на гнилостните бактерии в нея.
Засега не е установено универсално средство, което да влияе на всички видове цветя.

Опитът на българските цветари показва, че оказва положителен ефект добавянето на 1/2 чаена лъжичка захар на 1 л вода или един аспирин на същото количество течност.
Освежаващо действат и 1% разтвор от глюкоза, 1,5 -2% разтвор от глицерин или 10% спиртен разтвор.
Смята се, че аспиринът влияе добре на гергини и рози, а захарта - на лалета, богородички и димитровчета.
Добавянето на монета от медна сплав (например 2 стотинки) удължава живота на лалетата. Препоръчва се и 8% разтвор на глюкоза за тях.
10% захарен разтвор действа благоприятно върху хризантемите и астрите.
Популярна немска рецепта съветва за розите да се използва 1 супена лъжица винен оцет и 50-75 г захар на литър вода.
2-5% захарен разтвор се прилага широко в Германия за люляк, фрезии, карамфили, рози, лалета. По този начин трайността им се увеличава с около 7 дни. Но има някои цветя, като цикламата, момината сълза и амаралисът, които не понасят захарния разтвор.

Препоръчват се и следните универсални рецепти:


15г захар, 0,5г стипца, 0,3г калиев хлорид и 0,2г готварска сол за 1 литър вода.

10г захар и 30г сребърен нитрат за 1 литър вода.

5. Махат се излишните листа, главно в долната част на стъблото. По този начин се намалява повърхността за изпарение и се предотвратява гниенето във вазата.


А сега конкретно:

Розите трябва да са с дълъг срез. Първо се прави кръстообразен нарез и след това да се поставят във вода.
Да се махнат трънчетата в долната част на стъблото, което повишава смукателната им възможност.




Лалетата, зюмбюлите и другите цветя, съдържащи много вода, се подрязват около 5 см.
Само когато цялата бяла част на стъблото се отстрани, цветята могат да получат обилно вода.




Карамфилите се подрязват малко над “възела"(удебелението на стъблото), защото тези стъбла са трудно пропускливи на вода поради плътната клетъчна тъкан.



Герберите и други тревисти растения поемат вода не само през мястото на среза, но и чрез външния слой на стъблото.
Нивото на водата във вазата не бива да надвишава 10 см, така се удължава животът им.



Нарцисите понякога не се разцъфват нормално. Вина за това има малката кафява ципа, която обвива пъпката. Тя може да се отстрани внимателно с малка ножичка.
Нарциси, откъснати като пъпки, се развиват и дълго време радват окото във вазата.
Още един съвет: Лалетата и нарцисите се подрязват само веднъж и водата им не се сменя, а само се допълва.



Лилиумите са прекрасни като рязан цвят. Ако стъблото се огъне или пречупи от тежестта на цвета, напълнете го с вода и окачете цялото стъбло с цвета надолу за петнадесет минути.




Как може да освежите увехналите цветя?

Увехнали цветя се освежават (до определена степен) по различни начини.
Подрязват се краищата на дръжките и се потапят за 20 - 30 сек. в гореща (90 - 100°С) вода, като листата и цветовете се увиват в хартия, за да се предпазят от действието на парата.
Този начин се практикува при хризантеми и гергини. Люляците, форзицията и др. не понасят третиране с топла вода.
Цветята с меки дръжки (лалета, нарциси, циклами и др.) се освежават, като се натопят в дълбоки съдове до самите цветове в хладка вода с температура 25°С.
Видове, отделящи млечен сок след отрязването, се потопяват за няколко минути във вода с температура 30 - 35°С, за да се предотврати запушването на стъблото със засъхващия сок.



Цветя 2009 Рози Цветя 2008

"Има два начина да изживееш живота си. Единият е като мислиш, че не съществуват чудеса.
Другият е като мислиш, че всяко нещо е чудо."
*

    baracuda

  • *****
  • 5348
  • Най-голямото щастие?Да бъдеш полезен!
Re: Моята Градинка 2
« Отговор #748 -: Ноември 06, 2007, 19:08:42 pm »
   :D Лелеее,Osiana !Страшна си! :wink: Много,ама много-полезна информация си ни предоставила(и то на време)!Златна си ни ти!Благодаря! :thankyousign:
*
Re: Моята Градинка 2
« Отговор #749 -: Ноември 06, 2007, 23:57:08 pm »
Ей, Ози, страшна си.
*
Re: Моята Градинка 2
« Отговор #750 -: Ноември 07, 2007, 11:42:53 am »
Оси, мно-о-о-о-о-о-о-го ти благодаря! Толкова полезна информация! :P
Невероятна си!  :bighug: :bighug: :bighug:
*

    Osiana

  • *****
  • 4888
  • Обещах, че повече никога няма да обещавам...
Re: Моята Градинка 2
« Отговор #751 -: Ноември 08, 2007, 23:19:33 pm »
Грижи за цветята през октомври

През октомври дните стават все по-къси, а нощите не само дълги, но и студени. При саксийните растения корените първи страдат от студа. Ако искате растенията ви да са укрепнали и по-добре да се подготвят за зимата, изнасайте ги през лятото под открито небе. Пребиваването на свеж въздух ще е полезно за болшинството стайни цветя. За да не замръзнат топлолюбивите видове, питайте при покупката и четете справочна литература можете ли да ги изнасяте навън. Ако да, то трябва да ви е ясно каква е критичната граница за тях, при която те трябва да се прибират обратно в стаята. За удължаване на пребиваването на растенията на чист въздух ще ви помогнат специални материали и прийоми.
Не скривайте короната!


Никога не скривайте надземната част на растенията, а също така и не покривайте повърхността на почвата в саксията с фолио: те трябва да дишат. Растенията се укриват само с въздухопроницаеми материали.
Увийте в плет
Дебелото кокосово влакно във вид на вата и найлонът с балончета защитават корените на растенията от студа. Не е нужно да укривате и надземната им част - растенията се нуждаят от светлина и свеж въздух.
Срокове на преместване
Контейнерните растения са родом от най-различни ъгълчета на земното кълбо. Едни от тях могат да стоят под открито небе до самата зима, а други трябва да се приберат в топла стая в края на лятото.
Започвайки от септември-октомври, едно след друго те трябва да се приберат от просторната тераса в топлия дом.
Без загуби
Презимуване на топло
Ако единственото, което вие можете да предоставите на своите питомци, е топла стая, то трябва да предвидите промяната на температурата да е плавна. Тогава ще има по-малки загуби и растенията по-добре ще се приспособят към новите условия в стаята - прекалено топъл и сух въздух и недостатъчно осветление.
Презимуване на студено
Ако имате подходящо студено помещение: зимна градина, неотоплявано, но незамръзващо помещение, гараж, мазе и др., то при преместването на растенията няма да има стрес. Те попадат в същите температурни условия, които са оптимални за тях. Тогава можете да ги държите навън колкото искате, но трябва да ги предпазите от замръзване.
Защита от вятъра 
На откритите балкони най-големият проблем е вятърът. Поставете растенията по-близо до стената или намерете друго защитено от вятъра място. Ако те са стояли през лятото поотделно, далече едно от друго, то ги групирайте в композиция. Така те се защитават по-добре.
Материали за изолация
Сухият торф се продава в големи торби. Ако имате няколко саксийни растения, то един пакет ще стигне за няколко години. За изолация също така се използва компост, дребен керамзит, натрошен пенопласт, сухи листа, растителни отпадъци, а също така и обикновена почва.
Нов гардероб
В допълнение към рогозките можете да използвате и топло „пончо” от кокосови влакна. Това е кръг с отвор в центъра и прорез, през който се поставя на ствола на саксийното растение.



Есенна ваканция    
Топлите укрития позволяват на растенията по-дълго време да са на открит въздух, което несъмнено ще им е от полза. При тази операция обаче е много важно правилно да „затоплите” саксиите, за да не навредите на своите питомци.
1. Първо фолио. Загърнете саксията с найлон с балончета. Колкото са по-дебели балончетата, толкова повече въздух се съхранява в тях, следователно, толкова по-топло ще бъде укритието.
2. След това - рогозка. Сложете около саксията рогозка с такъв размер, че краищата му да могат да се застъпят един с друг. Не пристягайте плътно.
3. Закрепете с тел. С тънка тел закрепете рогозката, за да не се огъва при силен вятър.
4. Запълнете. Пространството между фолиото и рогозката напълнете със суха слама или листа, дървесни отпадъци, стиропор или засипете със сух торф.
5. Покрийте повърхността на почвата със слама или друг материал. За поливането просто повдигайте част от сламата.
Втори вариант: поставете саксията с растението в по-просторна кашпа и пространството между стените на съдовете уплътнете с упоменатите материали. Внимание: поставете растенията под навес, за да избегнете намокрянето им от дъжд.

« Последна редакция: Февруари 23, 2009, 19:26:16 pm от Osiana »
Цветя 2009 Рози Цветя 2008

"Има два начина да изживееш живота си. Единият е като мислиш, че не съществуват чудеса.
Другият е като мислиш, че всяко нещо е чудо."
Re: Моята Градинка 2
« Отговор #752 -: Ноември 10, 2007, 15:04:34 pm »
Момичета надявам се да ви харесат тези снимки.Е не е моята градинка но мисля че си заслужава да се види...http://2aklas.dir.bg/_wm/library/item.php?did=243634&df=334245&dflid=3
Свободата означава да чувстваш това, което сърцето ти желае, независимо от мнението на околните.Паулу Коелю
*
Re: Моята Градинка 2
« Отговор #753 -: Ноември 10, 2007, 18:13:44 pm »


4 нови снимки от мен, надявам се да ви харесат , а ако някой знае нещо точно за последното растение от снимката-4-та снимка, ще се радвам да ми даде повече инфо. :D :wink: 
*
Re: Моята Градинка 2
« Отговор #754 -: Ноември 10, 2007, 19:44:22 pm »
Аз все се канех да снимам моите хризантеми, ама мързела май ми надви, :oops: та не намерих време и днес снега направо ги унищожи. Надявам се утре или вдруги ден ако се пооправи времето, ще снимам каквото е останало от тях.
Фанта, мисля, че това последното е вид драцена, но не съм сигурна.
*

    Osiana

  • *****
  • 4888
  • Обещах, че повече никога няма да обещавам...
Re: Моята Градинка 2
« Отговор #755 -: Ноември 10, 2007, 22:46:48 pm »
sugari75, много интерсен линк си ни дала, много оригинални неща направени от цветя, това наистина деца ли са го правили??

Днес ходихме в "Практикер", не за цветя, обаче като видях едни хубави коледни звезди, казвам на моя - "купуваме една, вече му е време...", a той се смее и казва, "ама разбира се..." Та ето я красавицата:



Цветя 2009 Рози Цветя 2008

"Има два начина да изживееш живота си. Единият е като мислиш, че не съществуват чудеса.
Другият е като мислиш, че всяко нещо е чудо."
*
Re: Моята Градинка 2
« Отговор #756 -: Ноември 11, 2007, 22:02:36 pm »
Малеееееееееее изтекоха ми очите. Аз както знаете реших тази година да трантувам на една, ама...........май няма да я бъде. Не ще да почервенее и това е, само дръжките на листата са червени. Ако знаете как я завивам и отвивам, всичко под час, ако случайно аз не съм вкъщи или съм забравила, веднага впретвам някой да я оправи. Ще й козирувам до края на месеца и ако не започне да цъфти, я зарязвам и догодина никакво дундуркане.
*
Re: Моята Градинка 2
« Отговор #757 -: Ноември 12, 2007, 09:38:50 am »
Вижте букета ми от последните рози в градината /не че ми се щеше да ги откъсна, но сланите така или иначе щяха да ги унищожат/.
А вече повече от седмица, букетът е свеж. :P
*
Re: Моята Градинка 2
« Отговор #758 -: Ноември 12, 2007, 10:58:04 am »
eli_v букетчето ти от рози  ми харесва. Много свеж вид има и се радвам че си успяла да го запазиш , а се радвам че някойе по редактирал и мойто мнение. То вече почти май няма растения навън който да се снимат.
*

    Osiana

  • *****
  • 4888
  • Обещах, че повече никога няма да обещавам...
Re: Моята Градинка 2
« Отговор #759 -: Ноември 12, 2007, 14:45:44 pm »
и се радвам че си успяла да го запазиш , а се радвам че някойе по редактирал и мойто мнение.

Фантич, кои ти е редактирал мнението?? 8O
Цветя 2009 Рози Цветя 2008

"Има два начина да изживееш живота си. Единият е като мислиш, че не съществуват чудеса.
Другият е като мислиш, че всяко нещо е чудо."