www.zachatie.org
Репродуктивно здраве => Емоционална подкрепа => Темата е започната от: Fussii в Декември 04, 2011, 16:37:51 pm
-
На сто места ще го публикувам, защото за мен е отговор на много теми, вкл. тази
http://www.reduta.bg/?p=1922
-
Прочетох статията.
За себе си не намерих отговор точно по тази тема.
То и нищо особено не намерих в написаното от авторката, де. Поредното теоретизиране, без търсене на някакъв резултат. Чесане на клавиатура и агресивно размахване на пръст. Да, на теория всички сме добри. И какво от това?
Като се зачетеш в някой форум, оставяш с впечатление, че всички са перфектни родители, да се чудиш откъде са се пръкнали всички тези агресивни деца.
Не виждам смисъл и в обсъждането на статията. Най-малкото ще отклоним тази тема.
Участвала съм неведнъж в обсъждане на този проблем. Резултати не съм видяла. Лее се само остроумие пред монитора. Авторката на статията не прави изключение.
-
статията е по темата, доколкото агресивните деца са продукт на отсъстващите от живота им родители. Да, текста е хейтърски малко, обаче мен много ме впечатли ...
В тази тема се обсъждат изоставени и малтретирани деца ... и родителите им.
Аз пък не спирам да мисля за онова 16 годишно момче, дето бере душа в Пирогов без бъбрек и далак, пребито от свой съученик. Мен тази история много ме разтърси, вероятно затова съм впечатлена и от статията. Подобна жестокост у деца наистина ме втриса. Мисля за побойника ...той не е изоставен от родителите си в буквалния смисъл, но кой знае какво се е случвало в семейството. Гледах интервюта с родители на съучениците му - оказва се, че това въобще не е първият случай, в който това дете е пердашило съученици. И трябвало ли е да се стигне дотам - едно момче осакатено, а побойника на 16 години в затвора, от където ще излезне чудничък просто...
И си мисля за нещо дето е супер фашистко знам, ама ... мисля си, че деца с агресивно поведение, трябва да бъдат задължително, ама задължително-принудително водени на психолог. И то не едноразово, ами в рамките на година минимум. Без възможност на избор на родителите, без възможност да кажат "ние ще се оправим".
-
Да, всички мислим за пострадалите деца. Пак питам: И какво от това? Какво правим?
Обсъждаме ги по форумите...
Аз мога да ти дам още примери за пострадали деца. Мога да ти дам и лични примери. С очите си видях един такъв, насочил доста голям камък към главата на собствената ми дъщеря. Ако не бях го видяла, и тя можеше да лежи в някоя болница.
мисля си, че деца с агресивно поведение, трябва да бъдат задължително, ама задължително-принудително водени на психолог.
Чудесно! Как виждаш реално изпълнението на тази идея?
-
ох Елфи ...
Да, всички мислим за пострадалите деца. Пак питам: И какво от това? Какво правим?
Обсъждаме ги по форумите...
ако сматаш, че темата е безмислена - ами заключете я. Или само моя пост е безмислен :wink:
принудителното консултиране - с промяна в законодателството. С риск да напиша нещо, което не съм прочела лично в законодатеството - има го или не, първо в Закона, койго регламентира дейностите в началното и средното образование - задължително психолог в училище, който да носи отговорност обаче, ако е сезиран и не е взел определени в същия закон мерки. Второ пак в същия закон - спец. раздел за контрол върху поведението на децата. И мисля, че мястото на тези разпоредби е точно там, защото агресивното поведение със сигурностсе проявява и в училището - а там със сигурност има кой да го регистрира, има и ясна система за контрол и реакция.
-
Детските педагогически стаи и ТВУ си бяха нещо съвсем реално преди 20 г. Сега какво става с тях?
-
в конкретния случай - в училището е имало психолог. и той е сезирал неколкократно органите за побоищата. нищо не се е случило до момента, в който чашата преля (извадиха бъбрека).
имаше интервю с психолога преди няколко дни в пресата.
най-показателното в историята с пребитото момче за мен беше, че побойникът не е имал никакъв страх от полицията. на 16 години не може да не съзнаваш, че такъв жесток побой няма да ти се размине. а той е удрял със съзнанието, че нищо няма да му се случи. и е бил до голяма степен прав - ако не беше извадил бъбрека, можеше и съвсем нищо да не му се случи.
а сега ще го подържат няколко дни в ТВУ и ще го пуснат. това е проблема - правоприлагащите институции не работят. от закона трябав да се трепери, а никой не трепери от него днес.
не е проблема в липсата на регулации, наредби, закони и прочие.
-
Детските педагогически стаи и ТВУ си бяха нещо съвсем реално преди 20 г. Сега какво става с тях?
Има някакво подобие и сега ... ама според мен там не работят психолози (говоря наизуст в момента), а педагози. Има един закон за противообществените появи на малолетни и непълнолетни - там са написани тия работи, обаче "противообществена проява" вече си е сериозно провинение, до което не трябва въобще да се стига. Аз си го представям по-иначе тая работа ... с такива деца да работят млади хора, психолози и психотерапевти, които да не им се карат, ами просто да работят с тях. В репортерските си години интервюирах един такъв педагог ... егати чука беше без извинение. Говореше само в клишета, а наричаше подобечните си "моите млади приятели" :?
Джам, това съм го пропуснала... ами ето, значи наистина трябва да си има нещо като "принудително лечение" :oops: (направо е срамота дето ги пиша тия работи, ама ...)
-
не е проблема в липсата на регулации, наредби, закони и прочие.
Точно.
Макар че не съм юрист и не съм запозната с регулацията. Фуси, ти си юрист, сигурна съм, че знаеш къде да погледнеш, но аз съм почти убедена, че има регулация някаква. Но, никой няма респект към правилата, реда... Безхаберие отвсякъде - родители, учители, институции.
Пак ще кажа нещо, с което ставам досадна дори и на себе си - възпитанието го няма никакво в нашата образователна система. Само обучение, обучение... Нищо, нали са ни умни децата... Нали още от детската градина знаят да пишат, да казват тенкю. Ех, мамините генийчета...
-
а сега ще го подържат няколко дни в ТВУ и ще го пуснат. това е проблема - правоприлагащите институции не работят. от закона трябав да се трепери, а никой не трепери от него днес.
не е проблема в липсата на регулации, наредби, закони и прочие.
Да - аббсолютно! За мен проблема е в липсата на контрол в училището. Директорите са с крайно ограничени правомощия. На практика те са тези, които са в състояние да регистрират и отреагират подобно агресвно поведение. Въобще не свалям отговорността от родителите, но те по-скоро няма да си заведат детето на психолог, ще решат, че "възрастта е такава" и т.н... обаче училището е това, което може да ги принуди
Ох незнам, защо ме втресе тази история така ... нали знаете има едни такива неща дето те хващат за гърлото повече от други ... може и момента да ми е такъв.
А има и някакви неща, които според мен изпускаме още от ДГ. Пример - онзи ден Никола и Х - наказани абсолютно справедливо, защото се плезели на госпожата, която им правела забележка. Никола беше насметен в къщи, говорихме, обяснявахме се и така. Накрая се извини. Майката на Х обаче каза следното "Ееее голяма работа, плезели се - детето ми е разтроено МНОГО от наказанието - плези се мамо, плези се!"
Ся, не искам да звуча назидателон, ама като подбиваш авторитета на учителя още от 5 годишни, как очакваш да има уважение и по-натам
-
Директорите са крайно ограничени правомощия.
Не съм съгласна.
Крайно безхаберни (да сме в унисон с темата), обаче - да.
"Ееее голяма работа
Не искам да те плаша, но тепърва ще го чуваш и от учители. Не ми се искаше да я подхващам темата, точно заради това - безсилието, с което аз съм се сблъсквала многократно.
И за да се промени всичко, трябва да се започне точно от детската градина. Да се забрани обучението на този етап и да се наблегне на АБ-то на възпитанието. Сещате се - боклука се хвърля в кошче, да научим децата да ползват "добър ден", "благодаря", "обичам" и т.н. Знам колко радикално звучи и знам, че няма да се случи.
-
особено в конкретния случай - просто няма абсолютно никакво съмнение
-
Директорите са крайно ограничени правомощия.
Не съм съгласна.
Крайно безхаберни (да сме в унисон с темата), обаче - да.
"Ееее голяма работа
Не искам да те плаша, но тепърва ще го чуваш и от учители. Не ми се искаше да я подхващам темата, точно заради това - безсилието, с което аз съм се сблъсквала многократно.
И за да се промени всичко, трябва да се започне точно от детската градина. Да се забрани обучението на този етап и да се наблегне на АБ-то на възпитанието. Сещате се - боклука се хвърля в кошче, да научим децата да ползват "добър ден", "благодаря", "обичам" и т.н. Знам колко радикално звучи и знам, че няма да се случи.
100% съм съгласна с написаното от теб. Информация много, морални ценности - никъде. Като се започне от телевизията и медиите. Длъжници са на това и на предното поколение те. Това са институции, които трябва да образоват, информират и възпитават, а не да манипулират и промиват мозъци. Много хубаво го написа една жена в паралелната ти тема в мамата, Фани, най лесният начин да убиеш моралните ценности е да издигнеш фалша, посредствеността и кича в култ. Медиите ни се справят блестящо с тези задачи.
-
Здравейте тук се коментират безхаберните родители, но как да помогна на една майка, която се безпокои за детето си. До скоро майката се чудеше, защо детето й не иска да ходи на училище? Дъщеря й се оказва, че е тормозена от доста време.Под заплаха, не е споделила, че я бият определени момичета от класа. Казала на класната - отговора: Не мога да се оправя с вашия клас.
Родителите разбирайки за последния побой написаха молба до инспектората по образование в Русе, детето да се премести в друго училище. Отговорили са, че все още нищо не е станало и преди края на годината е невъзможно да отиде в друго школо. Какво трябва да се случи, за да се вземат мерки? Може би да се осакати още едно дете? Ако някой от вас може да ми помогне с нормативна база или как да процедираме в случая ще съм благодарна.
-
ЕVIQ , а директор, инспекторат, знам ли, боже мой?
Класната като не може, да не е класна...
И как така не може да преместят детето?
Момичетата който тормозят детето нямат ли родители?
Или трябва да се стигне до крайност, за да се спаси едно дете щом има реална опасност!?
Толкова е сложно на "белия лист"/дете да напишеш/създадеш добър човек!
Това ме държи будна и неспокойна!
-
Здравейте тук се коментират безхаберните родители, но как да помогна на една майка, която се безпокои за детето си. До скоро майката се чудеше, защо детето й не иска да ходи на училище? Дъщеря й се оказва, че е тормозена от доста време.Под заплаха, не е споделила, че я бият определени момичета от класа. Казала на класната - отговора: Не мога да се оправя с вашия клас.
Родителите разбирайки за последния побой написаха молба до инспектората по образование в Русе, детето да се премести в друго училище. Отговорили са, че все още нищо не е станало и преди края на годината е невъзможно да отиде в друго школо. Какво трябва да се случи, за да се вземат мерки? Може би да се осакати още едно дете? Ако някой от вас може да ми помогне с нормативна база или как да процедираме в случая ще съм благодарна.
Ами то май трбява да преместят побойничките.
-
Едното момиче живее с баба си, за другото до колкото разбрахме майката е джебчийка.
От Инспектората по образование в Русе са хвърлили родителите в 10 глуха, че според нормативната им уредба, нямат право до местят детето преди да свърши учебната година. Утре имат среща между родителите и класната.
Майката и бащата не желаят да прилагат самоуправство. След като не могат да изместят детето, обмислят вариант да му наемат охрана.
-
Всеки ученик може да се премести по всяко време от настоящото си училище и никой няма права да го спира. Единственото, което трябва да направят родителите е да напишат заявление до директора на настоящото училище, че желаят детето да бъде преместено в друго, да посочат кое е новото училище и си го преместват в новото. От старото училище служебно се издава отпусно, в което се описват оценките, които ученика е получил до момента, допуснатите отсъствия и това е. Живеем в свободна страна и можем да си пътуваме и местим по всяко време. Това беше от чисто организационна гледна точка.
Каква е действителността в българското училище днес - откакто училищата са на делегиран бюджет, те получават финансирането си на база брой ученици. По тази причина правят всичко възможно да си запазят бройката /забележете не учениците!/ и по тази причина ще направят всичко възможно да правят спънки при напускането на училището. По същата причина няма и да изключат побойничките - те също са бройка.
просто си представям как във всяко училище има побойници, жертви, охрана.... да хубаво място за живеене създаваме на децата си...
Евия, дано твоите близки вземат добро решение за проблема на детето си!
-
От Инспектората по образование в Русе са хвърлили родителите в 10 глуха, че според нормативната им уредба, нямат право до местят детето преди да свърши учебната година. Утре имат среща между родителите и класната.
Ами то май трбява да преместят побойничките.
И аз това се чудих - все пак в едно училище би трябвало да има някакви ред и дисциплина и създадени условия за спазването им... Няма ли как да се търси отговорност на буйните госпожици в интерес на всички в училище?... Добре е, че ще се срещат родителите и класната, но трябва предварително да имат някакви конкретни решения/предложения (не в пожелателна форма) за справяне с проблема... (иначе ще е само "раздумка")...
П.П.
По тази причина правят всичко възможно да си запазят бройката /забележете не учениците!/ и по тази причина ще направят всичко възможно да правят спънки при напускането на училището. По същата причина няма и да изключат побойничките - те също са бройка.
просто си представям как във всяко училище има побойници, жертви, охрана.... да хубаво място за живеене създаваме на децата си...
Погледнато в перспектива при лоша репутация на едно училище бройката на учениците би намаляла с повече от един-трима ученика... Или разсъждавам доста наивно... :? За съжаление цитираното е толкова точно и вярно...
-
всяко училище си има свой Правилник, който всички ученици трябва да спазват, което е май само на хартия. Обикновено има някакви санкции за "калпазаните", които се изразяван в разговор с родителите, забележка, най-строгата санкция е изключване от училището, което се случва в изключително редки случаи.
-
Ще проверя по-късно по-сериозно. Не виждам защо обаче, детето да се мести, защото някой калпазанин го тормози. Ей това много ме ядосва... значи децата с адекватно поведение трябва да се подчинят на тормозилника, защото родителите на тормозилника не си мърдат пръста...
Много е смешно, но ние в детската градина имахме подобен проблем с подобно дете ...обаче родителите много скочихме, начело с една мама адвокат, дето хич не си поплюва и хич не и е жал за другите деца повече отколкото за собственото. Дори Фани мухлата до време беше "давайте жить дружно", въпреки че Никола беше взет на прицел. Родителите твърдяха,че взимат мерки, ние бяхме длъжни да се доверим. Директорката воюва с нас до последно, нито за нашите деца беше добре,нито за детето. Накрая го преместиха в специализирана ДГ. Моят извод от случката беше,че ако има група адекватни родители, които да действат заедно е по-лесно
Божке, божке, какво ли ни чака в училището ...
-
Знаете ли,може да ви прозвучи смешно,но аз вече само си повтарям "Господ да ги пази",защото ние не можем :?.Ето онзи ден в класа на сина ми дошъл нов ученик.За добре дошъл накрая на часовете по-големи ученици го посрещат с удар във гърдите със метален бокс 8O.Честно да ви кажа много ме е страх.Страх ме е защото след 2 години ще трябва да тръгне по София- там е още по-голям ад,а моето момче е свито,кротко...ще го смачкат :(.Само да е здрав,това се моля!
-
ох, parsi, аз не знам дали бих пуснала само момче на 13-14 години да живее и учи в чужд град без постоянен родителски надзор.
-
Боже....от всичко изчетено в последните страници все по-сериозно се замислям да емигрирам. Мисля си, че дори в джунглата би било по-безопасно.... За съжаление ако реша да го направя сериозно, ще трябва да отглеждам детето си сама :(
-
ох, parsi, аз не знам дали бих пуснала само момче на 13-14 години да живее и учи в чужд град без постоянен родителски надзор.
Аз не пуснах дъщеря ми, не посмях :?. Ако е писано да стане добър човек и да се реализира добре, ще се справи, ако и да не е била в "елитно" училище.
пп Обаче, много се отклонихме от основната тема. Затова беше добре да има отделна.
-
ох, parsi, аз не знам дали бих пуснала само момче на 13-14 години да живее и учи в чужд град без постоянен родителски надзор.
Аз не пуснах дъщеря ми, не посмях :?. Ако е писано да стане добър човек и да се реализира добре, ще се справи, ако и да не е била в "елитно" училище.
пп Обаче, много се отклонихме от основната тема. Затова беше добре да има отделна.
Аз нямм против да се направи отделна тема за насилието в училище.
-
Знаете ли,може да ви прозвучи смешно,но аз вече само си повтарям "Господ да ги пази",защото ние не можем :?.Ето онзи ден в класа на сина ми дошъл нов ученик.За добре дошъл накрая на часовете по-големи ученици го посрещат с удар във гърдите със метален бокс 8O.Честно да ви кажа много ме е страх.Страх ме е защото след 2 години ще трябва да тръгне по София- там е още по-голям ад,а моето момче е свито,кротко...ще го смачкат :(.Само да е здрав,това се моля!
Парси, къде мислиш да го "пускаш".
В моето училище някак си нещата не са се променили. Имах съученички, които от 13 годишни живееха сами или в общежитията на НГДЕК. Държа контакт с учителите там, които сега са се сменили и повечето са малко по-големи от мен или мои набори. Та никакво насилие -физическо или вербално- не се толерира нито в училище, нито извън него. Учителите държат телефоните си включени и децата им се обаждат буквално по нощите, ако са "загазили". Виж, защо не звънят на родителите си...не знам.
-
Последно се отклонявам от основната тема с извинение към модераторите :).Нямам избор Джаме,защото ние сме в Панчарево а тук училището е до 7 клас.
-
Parsi, а в район Панчерево няма ли варианти - за Лозенското училище чувам хубави неща.
п.п. Ако се прецени, нека наистина се обособи някаква отделна тема, но ето, че и в тази посока имаме какво да обсъждаме.
-
еее Панчарево си е на практика в София, не е чак толкова страшно :balk_103:
-
Като разстояние-да,обаче като среда ще има разлика.Все пак тук училището е малко,дето се вика всички се познаваме и можеш да налагаш някакъв контрол и да си наясно със случващото се.Обаче в София...силно се съмнявам,че ще го постигна.Това ме притеснява :)
-
parsi, аз останах с впечатление, че ще пращаш детето да живее само в друг град. :)
-
parsi, аз останах с впечатление, че ще пращаш детето да живее само в друг град. :)
:D
-
parsi, аз останах с впечатление, че ще пращаш детето да живее само в друг град. :)
Незнам за parsi,но моята щерка от сега говори,че след 7 клас ще отива във Варна.И училище сме си избрали вече-техникум по архитектура.
На мен малко не ми е ясно как ще стане този номер,май ще се наложи и аз да замина с нея и всеки ден да пътувам до Балчик да идвам на работа :lol:
-
Пими дъщеря ти архитект ли е решила да става?Аз малко така да навляза в темата, но съм учила в техникум и сега наблюдавайки децата мога да кажа, че един ден като имам дете техникума няма да е опция за него, ама въобще.Програмата обучителна е такава, че си назад от връстниците си в гимназията.Ако детето ти иска да кандидатства архитектура т.е. харесва и да рисува сгради в момента е най-добре гимназия и уроци по рисуване и математика.В техникума по строителство е едно голямо чертане и смятане.Трябва много добре да и се отдават техническите науки и да има точна ръка.Поинтересувайте се за базата там, дали имат преподаватели който да им обясняват компютърните програми с който се чертае, защото проектите са много и се седи до по нощите да се чертае и смята.Другото което е в един такъв техникум момчетата са повече, вижте дали има и бившето СПТУ, не знам сега как ги наричат и дали са в една сграда.Ние бяхме така и ада беше пълен.Считайте че бяхме клас с отличници и ни правеха на луди, подиграваха ни се и т.н. и това преди 10г. сега е още по-жестоко.
Лично за мен избора на училище и гимназия са едни от най-важните и те дават посока на детето в последвалото му развитие, и преди години ако Плевенския строителен техникум е бил на второ място като качествено обучение, то сега не е така, напротив.Имайте в предвид, че натоварването на едно дете в техникум е по-голямо от на връстниците му.Освен общообразователните и езика който ще учи(защото след седми клас се влиза и там с паралелка с език, ако не се лъжа) то има много специални предмети.Също така ако иска да си завърши и да си вземе диплома за строителен техник, трябва да кара и 13 клас вече, иначе на края на 12-ти клас дипломата е все едно е завършил гимназия, а понякога дипломата за техник помага много, а и за какво си се блъскал в това училище ако накрая нямаш диплома за техник.Термините и чертежите ще ги научиш и в университета независимо в какво училище си учил.И подчертавам в този техникум няма рисуване всичко е чертане.
Леле ужасно дълъг пост.
-
Ами да,решила е архитект да става.Незнам как го измисли при положение,че не рисува кой знае колко добре,но с подходящите уроци ще навакса.
По принцип на темата техникум аз също съм против.За мен една по-добра гимназия е по-добрия вариант.Ще видим имаме още време да мислим и да решаваме.За сега от нея се иска да учи и да има висок успех и знания.
-
Аз малко да върна към темата... :lol:
Преди година две, братовчедка ми, която живее в щатите, разказваше, как средния и син насочил въображаем пистолет към дете в детската градина и направил "па пааа гшшшшш". Дова довело до викане на целокупното семейство в градината, разговор с психолога на градината и прочие. Тогава мислех, че е прекалено и държах речи за полицейската държава, ама сега да ви кажа предпочитам хилядократно това пред репликата на нашата леля "Те се поступват, ама аз ги оставям да се оправят сами"
-
Фуси,съгласна съм.По добре дето се вика да се "предърви" работата,но да има ефект по-нататък спрямо обществото.
-
Явно и тези мерки в Щатите не помагат много, защото всички знаем колко насилие има там, но поне правят хората някакви опити :wink:.
За мен мечтаните ред и сигурност ги има май само в Дубай. Може би вярата в Бог и строгите закони са разковничето....
-
В щатите има разлика от щат до щат, град до град, съответно и в кварталите. Тук уви няма особена разлика ...
-
Здравейте,
децата във всяко отношение са необременени. Както имам в предвид, както ги учим да четат и пишат, така как да се държат, възпитаваме ги. Често забравяме че основният метод на възпитание е нашето поведение т.е. те ни копират.
-
Аз малко да върна към темата... :lol:
Преди година две, братовчедка ми, която живее в щатите, разказваше, как средния и син насочил въображаем пистолет към дете в детската градина и направил "па пааа гшшшшш". Дова довело до викане на целокупното семейство в градината, разговор с психолога на градината и прочие. Тогава мислех, че е прекалено и държах речи за полицейската държава, ама сега да ви кажа предпочитам хилядократно това пред репликата на нашата леля "Те се поступват, ама аз ги оставям да се оправят сами"
Пропуснала съм тази тема.
На нас ни се случи същото през миналата учебна година, когато детето ми беше на 7. Пояснявам, че у нас няма нито едно пистолетче, дори и водно, не гледаме подобни филми и не толерираме никакво насилие.
Интересното е, че въпреки "драконовските" мерки, които се взимат в тази насока, от тази година прогимназиите и гимназиите в района са оборудвани с детектори за метал, а на входа пази въоръжен полицай /защото по-големите ученици често ходят с ножове и пистолети/. И не, не живеем в гето :?.
Никой не може да ме убеди, че всичкото това нашествие на психолози и социални работници има положителен ефект върху бъдещето на децата.